سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه پایانی برداشت کوتاه در سال 94

سعید نجاتی میهمان آخرین برداشت

آخرین جلسه برداشت کوتاه در سال 94 میزبان سعید نجاتی و اکران دو اثر پرافتخار «سربازان لک لک ها را دوست دارند» و «صراحی» است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، چهارشنبه 19 اسفند آخرین برداشت از سلسله جلسات اکران و نقد فیلم کوتاه «برداشت کوتاه» در سال 94، با اکران دو فیلم کوتاه «سربازان لک لک ها را دوست دارند» و «صراحی» با حضور سعید نجاتی، کارگردان دو اثر در پردیس سینمایی هویزه برگزار می شود.

فیلم هفت دقیقه ای «سربازان لک لک ها را دوست دارند» در جشنواره های متعددی حضور داشته و توانسته جوایز متعددی را نیز به دست بیاورد. از جمله در سال 93 جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فانوس در آران و بیدگل کاشان، و جایزه بخش مستند نهمین جشنواره ملی فیلم رضوی در یزد را کسب کرد. در سال 92 نیز به مرحله مسابقه جشنواره فیلم های ایرانی در کانادا راه یافت.

«سربازان لک لک ها را دوست دارند» جوایز جشنواره از خاک تا افلاک استان گیلان، بهترین تصویر برداری از جشنواره بسیج هنرمندان و جایزه بهترین تدوین از جشنواره فیلم و عکس را نیز به خود اختصاص داده است اما در سال 91 باوجودیکه به مرحله مسابقه جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش در استان مازندران راه یافته بود، از داوری حذف شد!

این فیلم همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی دانشکده صدا و سیما نیز حضور داشته و علاوه بر این در شبکه‌ چهار سیما و شبکه بین المللی جام جم نیز پخش شده است. این فیلم

«سربازان لک لک ها را دوست دارند» روایتگر سربازی است که روز پایانی خدمت سربازی خود را می‌گذراند و متوجه می‌شود که لک لکی روی برجک پادگان لانه ساخته است و در این حین اتفاقاتی رخ می‌دهد که داستان فیلم را می‌سازد.

در این فیلم کوتاه داوود جلیلی، نویسنده؛ مجید نجاتی، صدابردار؛ و منصور حیدری، تصویر بردار هستند و مجید شکری، علی اکبر نجاتی، مهدی کریمی و رضا دهقان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شده است.

فیلم کوتاه دیگر نجاتی با نام «صراحی» نیز در سال 93 به بخش اصلی فیلم‌های داستانی جشنواره رضوی راه یافته است. این فیلم همچنین به بخش داوری جشنواره نماز و نیایش رسیده است. همچنین جایزه بهترین کارگردانی هفته فیلم و عکس قم، جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین را کسب کرده است.

«صراحی» جایزه فیلم دوم جشنواره فیلم کوتاه رضوی، بهترین فیلم بخش کشورهای اسلامی جشنواره فیلم کوتاه تهران، بهترین فیلم جشنواره بین المللی مهر محرم، جشنواره ملی آیات بوشهر، جشنواره استانی دانشجوئی قران و عترت، جشنواره بین المللی دانشجویی قران و عترت، جشنواره ملی مدرسه عشق را از آن خود کرده است.

این فیلم در جشنواره منطقه ای سینمای جوان بینالود، جشنواره ملی بهار، جشنواره ملی موج، جشنواره ملی حسنات، جشنواره ملی بیست و نه یازده، جشنواره شمسه، جشنواره ملی اشراق، جشنواره دانشجویی نگاه رضوی، جشنواره مذهب امروز ایتالیا،‌ جشنواره کورتیزونی ایتالیا نیز حضور داشته و شایسته تقدیر نیز بوده است.

فیلم 17 دقیقه‌ای «صراحی» با مضمون اجتماعی و مذهبی با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران در تهران تولید شده و داستان طلبه‌ای جوانی است که به دلیل امانت گرفتن بسته‌ای دردسرهایی برایش درست می‌شود.

نجاتی درباره ساخت این اثر گفته بود به دلیل حساسیت هایی که در تولید فیلم وجود داشت از مراجع تقلید استفتا گرفته است.

در ساخت «صراحی» علی توکلی، فیلمنامه نویس؛ سعید نجاتی، کارگردان، بازنویس فیلمنامه و طراح صحنه؛ منصور حیدری، نورپرداز؛ مجید نجاتی، تصویربردار و صدا بردار بوده اند.

همچنین حسین فرضی‌زاده، یوسف یزدانی، اسفندیار ابراهیمی، محمد قمرزاده، مهتا عسگری و سحرعبداللهی در این فیلم ایفاگر نقش هستند.

سعید نجاتی متولد 1360 اراک است که در مقطع کارشناسی در رشته تدوین و کارشناسی ارشد سینما تحصیل کرده و مدرس انجمن سینمای جوان قم است. وی با ساخت ۹ فیلم کوتاه و شرکت در 5۰ جشنواره ملی و فراملی گوناگون توانسته است جایزه برتر ۱5جشنواره را از آن خود کند.

برداشت کوتاه به همت حوزه هنری خراسان رضوی وانجمن سینمای جوان مشهد، چهارشنبه ساع 17 الی 19 در پردیس سینمایی هویزه برگزار می شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: برداشت ، کوتاه ، فیلم ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.