سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين؛

بيش ازدو میلیون اسلحه در دست مردم

معاون سازمان محیط زیست گفت : بیش از دو میلیون اسلحه در کشور در اختیار مردم قرار دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان؛فرهاد دبیری پس از   سفربه قزوین گفت:  نیمی از  سلاح هایی که در حال حاضر در اختیار مردم است غیر مجاز و تهدیدی برای محیط زیست است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در عرصه های محیط زیست، کشورمان دارای 500 گونه پستاندار و 190 گونه پرنده است اما تخریب زیستگاه ها و نابودی اکوسیستم ها باعث کاهش جمعیت، انقراض و نابودی آنها می شود.

فرهاد دبیری افزود: خوشبختانه اقدامات حفاظتی و احیایی خوبی صورت گرفته که به عنوان مثال می توان به حفاظت یوزپلنگ ایرانی اشاره کرد.

وی گفت: با اجرای طرح های آزمایشی در برخی مناطق به صورت پایلوت، قرار است از ظرفیت مردم بومی و محلی و سمن ها در زمینه حفاظت از مناطق بهره ببریم. 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: حفاظت از حیات وحش به عنوان پیکره اصلی تنوع زیستی، در چند دهه گذشته مورد توجه جدی دولت ها و سازمان های بین المللی قرار گرفته و سیر تحول قوانین شکار و صید در ایران نیز گویای آن است که نخستین مقررات زیست محیطی کشور با هدف حفاظت از حیات وحش، در سال 35 تصویب شده است.

دبیری به اجرای طرح قرق های اختصاصی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در محدوده های بکری قرار داشته و توسط افراد حقیقی نگهداری می شود که اجازه نگهداری از حیوانات و تکثیر و پرورش گونه ها را دارند؛ 10 درصد خاک کشور عرصه قرق های اختصاص است.

انتهای پيام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.