سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

عدم استفاده بی‌رویه از آب‌های زیر زمینی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: آب منطقه‌ای استان با نظارت جدی و مستمر مانع افزایش چاه‌های غیرمجاز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مهری در جلسه شورای تحقیقات کشاورزی ، اظهار داشت: کیفیت نان موضوع ویژه‌ای است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد. با عنایت به این موضوع که ارزش غذایی و کیفی نان با سبوس‌گیری آرد از بین می‌رود، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مکلف است که هم کیفیت نان و هم روش پخت نان با آرد سبوسدار را مورد بررسی قرار داده و نتایج به دست آماده را اعلام کند.

وی با بیان اینکه معرفی ارقام علوفه‌ای با نیاز آبی کم و مقاوم به شوری در خاک‌های شور با حاصل‌خیزی کم با عنایت به نیاز علوفه‌ای استان، یک ضرورت است، افزود: رقم کوشیا با قابلیت بسته‌بندی خوب یکی از گزینه‌های مناسب در این زمینه است.

مهری با اشاره به اینکه حذف چاه‌های غیرمجاز باید جدی گرفته شود، ادامه داد: متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی نیز هم در مهار آب‌های جاری و هم در استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی با مشکلات زیادی روبه‌روست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از شرکت آب منطقه‌ای استان انتظار داریم با نظارت جدی و مستمر مانع افزایش چاه‌های غیرمجاز و برداشت از چاه‌های موجود شود.

وی تصریح کرد: آموزش و ترویج یافته‌های تحقیقاتی نقش حیاتی در صنعتی کردن و تجاری‌سازی علوم تحقیقاتی دارد، بنابراین دستگاه‌های ذیربط در این خصوص اقدامات ضروری را اعمال کنند.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.