به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهینباهر، با اشاره به جایگاه امروزی صنعت گردشگری در پیشرفت و توسعه شهرها و کشورها، اظهار داشت: با توجه به ظرفیتهای بیشمار گردشگری و وجود اثاری بی بدیل در تبریز، متاسفانه نتوانستهایم آن طور که باید، این شهر را به توریسم داخلی و خارجی معرفی کنیم.
وی ادامه داد: بر این اساس، باید با حضور در مجامع و نمایشگاههای گردشگری داخلی و بینالمللی، این داشتهها را عرضه کنیم؛ چرا که حضور در نمایشگاههای گردشگری، یکی از اصلیترین اقدامات تبلیغی برای جذب گردشگر است.
این عضو شورای شهر، در توضیح لزوم برپایی چنین نمایشگاههایی در تبریز هم، اذعان داشت: مقصد گردشگری برای شهروندانی که در کشورهای پیشرفته زندگی میکنند، از طریق همین نمایشگاهها انتخاب میشود و به عبارتی دقیقتر، میتوان گفت که حضور در این مکانها، برابر است با معرفی یک مقصد گردشگری.
شهینباهر با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 نیز گفت: تبریز برای حضور هرچه موفقتر در این عرصه، نیاز به تامین زیرساختهای مورد نیاز دارد، با این حال، اگر نتوانیم در تبلیغ و جذب گردشگر موفق باشیم، حتی در صورت تامین زیرساختها، با نوعی شکست اقتصادی مواجه خواهیم شد.
وی اظهار امیدواری کرد که در فرصت دو سالهای که تا سال 2018 باقی است، برنامهریزیهای جامعی برای معرفی تبریز به عنوان قطب گردشگری ایران و جهان صورت گیرد.
انتهای پیام/ش