سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

جولان میوه‌های قاچاق در بازار مشهد

سیر، لیموترش و پیاز قاچاق به حدی شبیه محصولات ایرانی هستند که حتی متخصصان امر نیز گاهی در تشخیص آنها دچار اشتباه شده نمیتوانند تفاوت آنها را درک کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: هم اکنون در برخی از اقلام کمبود موجودی و تولید دیده می‌شود که باید برای آنها رویه‌های وارداتی در نظر گرفته شود تا از قاچاق آنها جلوگیری شود.

حیدر ساکن افزود: از جمله اقلام این بخش سیر، پیاز و لیموترش است که کمبود تولید آنها سبب شده قاچاق در این بخش افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش با شیب بالای قیمت پیاز در بازار مشهد، گفت: کمبود تولید این محصول در بسیاری از استان‌ها محسوس است که همین موضوع سبب افزایش ورود انواع قاچاق آن به خراسان رضوی شده است.

وی تصریح کرد: نمونه‌هایی که قاچاق میشوند نیز به حدی شبیه به محصولات ایرانی هستند که حتی متخصصان امر نیز گاهی در تشخیص آنها دچار اشتباه شده نمیتوانند تفاوت آنها را درک کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد بیان کرد: هم اکنون پیاز در میادین بار به قیمت هر کیلو 3500 تومان خرید و فروش می شود و به دست مردم با قیمت 4000 الی 4500 تومان می رسدو تحمل این قیمت برای افراد طبقه متوسط بسیار سخت است.

ساکن با اشاره به روش‌هایی که می‌تواند در حل این معضل کمک دهنده باشد، افزود: وارد کردن محصولاتی که کمبود تولید در آنها مشاهده می‌شود علاوه بر اینکه به تنظیم بازار و حل شدن مشکل قیمت بالای آن می‌شود سبب ریشه کن شدن قاچاق در این بخش می‌شود.

//انتهای پیام

برچسب ها: میوه ، قاچاق ، بازار ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.