سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سندرز: بی‌ثباتی خاورمیانه نتیجه حمله آمریکا به عراق است

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد بی‌ثباتی و بحران کنونی در خاورمیانه ناشی از حمله این کشور به عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات اعلام کرد بی‌ثباتی و بحران کنونی در خاورمیانه ناشی از حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق بود. 

برنی سندرز در سخنرانی انتخاباتی در کارولینای جنوبی گفت: «همه می‌دانند سیاست خارجی تا چه حد مهم است و تصمیماتی که ما می‌گیریم، تصمیم برای مرگ یا زندگی مردم است. در سال ۲۰۰۲، مهم‌ترین بحث سیاست خارجی در تاریخ معاصر آمریکا اتفاق افتاد. بحث این بود که آیا باید به حرفهای بوش، رئیس جمهور وقت، و دیک چنی، معاون او، و دونالد رامسفلد، وزیر دفاع او، برای حمله به عراق و جنگ در آن کشور گوش کرد.»

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اضافه کرد: هم من و هم دیگر اعضای کنگره خوب می‌دانستیم تصمیماتی که می‌گیریم به طور جدی به معنای مرگ یا زندگی برای زنان و مردان کشورمان و مردم دیگر کشورهاست. من در آن زمان به نتیجه رسیدم که آن‌ها دروغ می‌گویند و من در مخالفت با جنگ عراق رای دادم. بیشتر آنچه می‌ترسیدم در نتیجه جنگ عراق رخ دهد، اتفاق افتاد و اکنون پیامدهای آن را در منطقه شاهدیم. 

سندرز گفت: «هیلاری کلینتون نیز‌‌ همان حرف‌ها را از دولت بوش شنید اما او در موافقت با جنگ عراق رای داد و این تفاوت جدی ماست.» 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «ما با یاری یکدیگر دونالد ترامپ (نامزد پیشرو جمهوریخواهان) را شکست خواهیم داد زیرا آمریکایی‌ها رئیس جمهوری نمی‌خواهند که به مکزیکی‌ها، مسلمانان، زنان، سیاهپوستان آمریکا، کهنه سربازان و اساسا به هر کسی که مثل دونالد ترامپ نیست و مثل او فکر نمی‌کند، اهانت می‌کند.»


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.