همگامی دونالد ترامپ با سیاستمدار نژاد پرست آمریکا/ بازنشر سخنان رهبر فاشیست ایتالیا از سوی نامزد جمهوری خواه

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اعلام نظر در خصوص حمایت سیاستمدار نژاد پرست این کشور از وی خودداری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  پس از حمایت دیوید دیوک، رهبر نژاد پرست سابق گروه "کو کلاکس کلان" از دونالد ترامپ، نامزد انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه، وی از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

ترامپ در پاسخ به پرسشی در خصوص حمایت دیوک از وی اعلام کرد چیزی از او نمی داند. این در حالی است که ترامپ روز جمعه به شکل علنی اعلام کرده بود مخالف این حمایت است. ترامپ پس از آن که از وی خواسته شد "کو کلاکس کلان" و گروه هایی را که از افراط گرایی حمایت می کنند، محکوم کند گفت می خواهد پیش از ابراز نظر، در خصوص این مسأله اطلاعات داشته باشد.
وی در گفتگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد: آیا می خواهید گروهی را محکوم کنم که هیچ اطلاعاتی از آن ندارم؟

بلافاصله پس از اظهارات ترامپ، سه نفر از نامزد های جمهوری خواه (از 4 نامزد این حزب) سخنان ترامپ را محکوم کردند. تد کروز در توییتی نوشت: مسأله به شدت تأسف بار است. تو شایسته بهترین ها هستی. ما باید همگی با هم در این مسأله که نژاد پرستی بد است و کو کلاکس کلان منفور است متحد باشیم.

"جان کیسک" نیز در اظهاراتی گفت: در آمریکا جایی برای گروه های منفور وجود ندارد. ما با هم قوی هستیم.

مارکو روبیو نیز در توییتی اعلام کرد: ما نمی توانیم فردی را برگزینیم که محکوم کردن برتری نژاد سفید را رد می کند و با محکومیت "کو کلاکس کلان" مخالف است.
از سوی دیگر، دونالد ترامپ در اقدامی جنجالی، گفتاری از دیکتاتور فاشیست ایتالیا را بازنشر داد.
وی در این توییت سخنی از "بنیتو موسولینی" را منتشر کرد که گفته بود:  "یک روز مانند شیر زندگی کردن بهتر از آن است که 100 سال مانند گوسفند زندگی کنی." طبق گفته کارشناسان، این تازه ترین نمونه از رفتاری است که ممکن است به هر نامزدی خسارت وارد کند؛ اما به نظر می رسد در محبوبیت ترامپ به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیری نداشته است.

همچنین "جان ماری لو پن،" رهبر تاریخی حزب ملی فرانسه ( از احزاب راست گرای افراطی) از دونالد ترامپ اعلام حمایت کرد. وی در توییتی نوشت: "اگر آمریکایی بودم به ترامپ رأی می دادم. خدا او را حفظ کند!"      
اظهارات اخیر ترامپ علیه اسلام و بحران مهاجران سبب ایجاد مجادلات فراوانی شده است؛ به خصوص پس از آن که وی خواستار بسته شدن موقتی مرزهای آمریکا در برابر مسلمانان شد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
دیوونه
آخرین اخبار