نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا پیامدهای جنگ عراق و افغانستان را فراتر از تصور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز - نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات - اعلام کرد پیامدهای جنگ عراق و افغانستان فراتر از تصور است.

برنی سندرز در تبلیغات انتخاباتی خود گفت: تفاوت اساسی میان من و هیلاری کلینتون این است که او زمانی که در سنا بود به طرح حمله آمریکا به عراق رای موافق داد اما من رای مخالف دادم. اکنون ما می بینیم آن جنگ چه پیامدهایی دارد و این پیامدها بسیار گسترده تر و بیشتر از چیزی است که بسیاری تصور می کردند.

سندرز در ادامه گفت: پیامدهای جنگ عراق و افغانستان فقط کشته شدن شش هزار و هفتصد زن و مرد آمریکایی در آن دو جنگ نبود بلکه در نتیجه آنها بیش از پانصد هزار نفر از نیروهای ما زخمی یا معلول و دچار مشکلات روحی شده اند. تاکنون صدها هزار نفر از نیروهای ما که در افغانستان و عراق جنگیده اند، مشکلات  روانی پس از جنگ گریبانگیر آنهاست.

وی افزود: باید بدانیم که جنگ آخرین گزینه است و اولین گزینه نیست. ما باید بدانیم دختران و پسرانی که در این جنگ ها حضور پیدا می کنند، فرزندان میلیاردرها یا سیاستمداران نیستند بلکه آنها فرزندان طبقه کارگر جامعه آمریکا هستند.

سندرز در پایان خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما در جامعه ای زندگی می کنید که نظام فاسدی از نظر تامین مالی تبلیغات انتخاباتی دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار