سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

بافت‌های قدیم مازندران برای جذب گردشگران نوروزی مهیا است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: مرمت و بازسازی بافت قدیم مازندران و ایجاد سایت‌های روباز موجب جذب گردشگری شهری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آمل، دلاور بزرگ‌نیا امروز در نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آمل به منظور آغاز کاوش شهر قدیم آمل با بیان اینکه امروز نقش مدیریت شهری در جذب گردشگری شهری بسیار تاثیرگذار است، اظهار داشت: زیبایی‌های یک شهر با بازسازی و مرمت بافت قدیم آن تاثیرگذار است و به نوعی موجب جذب گردشگر شهری می‌شود.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه در این شهرستان عزم و همدلی مدیریت شهری طی دو، سه سال اخیر مشاهده می‌شود، افزود: با کاوش و اکتشاف در بافت قدیم و با ارائه اسناد می‌توان به پاسخ سوالات مردم نسبت به تاریخ شهرشان پرداخت.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه با تلاش مدیران شهری می‌توان به احیاء بافت قدیم و با ایجاد سایت‌های روباز تاثیری بر جذب گردشگران پرداخت، افزود: ایجاد این فضاها و سایت‌های روباز به شکل مردم‌محور راه‌اندازی کرد و هویت تاریخی این مردم را احیاء کرد.

مدیرکل  میراث فرهنگی مازندران با اعلام اینکه در این استان در امر بافت‌های تاریخی و باستانی خطا زیاد رفتیم، عنوان کرد: همراهی ذائقه مردم و معرفی آثار باستانی با استفاده از ظرفیت‌های تاریخی استان تاثیر خوبی نداشتیم تا مردم از این آثار آگاهی یابند.

وی ادامه داد: استان مازندران از همه ظرفیت‌های لازم در کشور برخوردار است اما دو دلیل علاقه‌مندی به طبیعت این استان توسط مردم و عدم متمرکزی آثار موجود در مازندران موجب غفلتی از این ظرفیت‌ها شده است.

بزرگ‌نیا از آمادگی این سازمان نسبت به حرکت شهرداری آمل برای بازسازی و آثار تاریخی این شهرستان خبر داد و گفت: در این استان با توجه به وجود بناهای تاریخی و باستانی مقاومت‌هایی جهت بازسازی و مرمت آن صورت می‌گیرد که این امر موجب نابودی این آثار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به تپه تاریخی قلعه‌کش بیان کرد: این آثار تاریخی با قدمت سه هزار و 500 ساله‌اش ذره ذره از خاک آن از سوی میراث از مردم خریداری شده تا مرحله کاوش در آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو کاوش در این منطقه انجام شده که امیدواریم این منطقه به موزه روباز تاریخی تبدیل شود.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.