سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اصفهان میزبان نخستین رویداد فرهنگی نوروزگاه

نوروز 95 شهر تاریخی اصفهان میزبان نخستین رویداد فرهنگی نوروزگاه(نوروز بازار) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت: این رویداد فرهنگی از 24 تا 28 اسفند برای آشنایی شهروندان اصفهانی با آداب ورسوم سنتی نیاکان درزمینه آیین های نوروز برپا می شود.

فریدون الهیاری افزود: نوروز، پوشاک سنتی و صنایع دستی، نوروز سوغات ، غذاهای سنتی و گردشگری ، نوروز و اقلیت های مذهبی و همچنین نوروز، نمایش های آیینی، موسیقی و میراث فرهنگی عنوانهای نامگذاری شده چهار روز برگزاری این رویداد فرهنگی است .

وی گفت: هم اکنون کمیته ویژه ای در این اداره کل متشکل از کارکنان و پژوهشگران حوزه های گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و مردم شناسی تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی ها ، اکنون مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون و مجموعه جهانی میدان امام از جمله کاخ عالی قاپو و راه شاهی برای اجرای این رویداد فرهنگی در نظر گرفته شده است.

فریدون الهیاری افزود: عموم شهروندان و علاقمندان می توانند 24 تا 28 اسفند از ساعت 19 تا 16 با حضور دراین مکانهای تاریخی رایگان با آیین های سنتی نیاکان، ویژه نوروز آشنا شوند.


انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.