سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دانشگاه تهران:

نتیجه انتخابات باید تقویت همبستگی باشد/ اخلاق را یک ضرورت می‌دانیم

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: نتیجه انتخابات باید تقویت همبستگی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در گردهمایی با عنوان "مطالبات دانشگاهیان از مجلس آینده" اظهار داشت: برگزاری انتخابات 7 اسفند از نگاه خارجی و داخلی برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: تخریب به هیچ وجه در قاموس اصلاحات وجود ندارد، ما اخلاق را یک ضرورت می دانیم و بر سیاست اخلاقی اصرار داریم و انتظارمان این است که رقبا به جای تخریب لیست اصلاح طلبان و حامیان دولت به معرفی لیست خود بپردازند.

عارف با بیان اینکه نتیجه انتخابات باید تقویت همبستگی باشد، اضافه کرد: افتخار ما این است که در لیست تهران 16 ایثارگر حضور دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: ما آمادگی داریم که قبل از روز جمعه و برگزاری انتخابات ریز برنامه‌های خود را طبق عملکرد گذشته مان اعلام کنیم.

وی گفت: اکنون که برجام به نتیجه رسیده،‌ پذیرش واقعیت قدرت جمهوری اسلامی در مبادلات منطقه‌ای ایجاب می‌کند که با حضور حداکثری مردم مشروعیت نظام بیشتر شود.

عارف ادامه داد: متاسفانه امروز در دنیای اسلام با پدیده برادرکشی با اسامی مختلف روبرو هستیم، دشمن تلاش می کند با استفاده از اختلاف‌افکنی بین مسلمانان به اهداف خود برسد و لذا انتخابات 7 اسفند ماه می‌تواند قدرت بیشتری را به نظام بدهد و مشروعیت آن را بالا ببرد.

وی با اشاره به انتخابات 92 و با بیان اینکه ما اکنون وظیفه‌ای ناتمام بر عهده داریم که این مسیر باید ادامه یابد، گفت: گام دوم در اسفند 94 باید محکم تر برداشته شود تا گام‌های بعدی در انتخابات مهم 96 هم استوارتر برداشته شود.

سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان افزود: جریان اصلاحات در گام اول بر اساس راهبرد ملی،‌ مشارکت حداکثری مردم، ارتقای ظرفیت مردم‌سالاری در کشور و ترجیح منافع ملی بر منافع جریانی به میدان آمد.

وی گفت: نگاه ما این است که در یک فضای سالم رقابت کنیم و فردای روز انتخابات با رفاقت کار خود را ادامه دهیم.

سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان اینکه تخریب به هیچ وجه در قاموس اصلاحات نیست،‌ یادآور شد: امید، آرامش و رونق اقتصادی در این چارچوب قرار می گیرد چرا که امید ضرورتی برای جوانان و نسل سوم و آرامش نیز ضرورتی برای کشور و جریان اصلاحات است.

عارف افزود: ما اخلاق را یک ضرورت می‌دانیم و اصرار بر سیاست اخلاقی داریم لذا به هیچ وجه برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت از اخلاق عبور نخواهیم کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: ما اصرار داریم،‌ نتیجه انتخابات باید تقویت همبستگی ملت باشد و شعار ما حضور حداکثری مردم در هر شرایطی است .

عارف در ادامه با اشاره به عملکرد دولت اصلاحات گفت: در این دولت زمانی که ذخیره گندم فقط برای دو هفته موجود بود ذخایر استراتژیک به بیش از 6 ماه افزایش یافت، نرخ بیکاری یک رقمی شد،‌ تورم همواره کنترل می‌شد، نرخ ارز یکسان بود و فزایش حقوق‌ها محقق شد.

سرلیست ائتلاف انتخاباتی اصلاح‌طلبان در ادامه گفت: ما مجبوریم در برنامه ششم به برنامه چهارم برگردیم، چرا که سند چشم‌انداز میثاق همه مراجع قانونی و مردم بوده و باید به رشد 8 درصد برسیم.

وی در ادامه گفت: رقبای ما می‌پرسند که چرا دولت روحانی کارنامه عملکرد خود را ارائه نمی‌دهد که من در اینجا می‌پرسم شما در چه شرایطی دولت را تحویل روحانی دادید؟

سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان تصریح کرد: روحانی بارها به دلیل دخالت برخی در امور اجرایی و ... در مجلس حضور یافت و دولت وی مورد بیشترین تذکرها، استیضاح‌ها و تعداد سوالات را شاهد بود.

عارف تصریح کرد: اکنون چه شده است که سخن بی‌ربط یک رسانه خارجی که همگی اهداف آنرا می‌دانیم ملاک قضاوت قرار گرفته است؟ مگر نمی‌دانید که اهداف این رسانه‌ها فرزندان این انقلاب هستند؟ مگر ما همدیگر را نمی‌شناسیم؟ مگر همه کاندیداها از یک کانال تائید صلاحیت‌نشده‌اند؟ پس چرا اینگونه برخورد می‌کنیم؟

وی در ادامه با اشاره به انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه چرا در لیست ائتلاف اصلاح طلبان اقتصاددانان حضور ندارند، یادآور شد: ما در حال حاضر اتاق‌های فکری لازم را در بخش اقتصادی داریم، در بنیادهای امید و باران بیش از 40 نفر در این بخش در حال فعالیت هستند و امیدواریم اگر در مجلس اکثریت را بدست آوردیم، از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم.

عارف خاطرنشان کرد: ما شاخص‌هایی را مبنا قرار داده‌ایم و براساس شایستگی‌ها افراد را انتخاب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شعار ما رونق اقتصادی است، اظهار داشت: ما اصرار داریم با اولویت‌های جامعه همه مسائل را به صورت متوازن جلو ببریم، لذا اشتغال جوانان، معیشت مردم و رفع اعتیاد از جامعه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم در یک مناظره، همه 30 نفر لیست را در تهران و استانها با یکدیگر مقایسه کنیم تا مردم به قضاوت بپردازند.

عارف با بیان اینکه همه باید روز جمعه پای صندوق‌های رای بیایند، تاکید کرد: من از جوانان می‌خواهم به عنوان یک وظیفه و تکلیف با همان تکلیفی که در سال 92 انجام دادند، این بار نیز به میدان بیایند  چرا که قطعا تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه مبنای ما اخلاق است، اظهار داشت: با توجه به ایام فاطمیه تقاضایم این است که به ارزش‌های مذهبی احترام بگذاریم.

سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: بهتر بود وزارت کشور به دلیل ایام فاطمیه انتخابات را یک هفته زودتر برگزار می‌کرد.

عارف در پایان خاطرنشان کرد: درخواست من از مردم تهران این است که این هفته به مسافرت نروند، چرا که ما می‌خواهیم همه مردم تهران را پای صندوق‌های رای مشاهده کنیم.


انتهای پیام/




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.