سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شمار گروه‌های افراطی در آمریکا

یک گروه تحقیقاتی در آمریکا می‌گوید، «گفتمان سیاسی تحریک آمیز» و «جرایم ناشی از نفرت» سبب افزایش شمار گروه‌های افراطی در آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ بر پایه آماری که «مرکز قوانین فقر در جنوب» (Southern Poverty Law Center) روز چهارشنبه (28 بهمن) منتشر کرد، شمار گروه های موسوم به «گروه های نفرت» وابسته به گروه های راستگرا در آمریکا از 784 در سال 2014 میلادی به 892 در سال 2015 افزایش یافته است.

بر اساس این بررسی، آمار منتشر شده به منازعات در خصوص پرچم فدرال آمریکا، ازدواج همجنس بازان، مهاجرت و خشونت تندروهای افراطی برمی گردد.

این مرکز تحقیقاتی همچنین از افزایش شبه نظامیان مسلح شهروندان از 874 نفر در سال 2014 به 998 نفر در سال 2015 خبر داد.

بر پایه آمار این مرکز تحقیقاتی همچنین، در پایان این طیف سیاسی، گروه های جدایی طلب سیاه حامی عقاید یهودی ستیزی هستند که شمار آنها از 113 در سال 2014 به 180 در سال 2015 افزایش پیدا کرده است.

«استورم فرانت»، پایگاه خبری طرفدار برتری سفیدپوستان همچنین می گوید، چندین سال است که به صورت سالیانه عضو می گیرد و این آمار هم اکنون به بیش از 300 هزار نفر رسیده است.

گروه های برتری سفیدپوست در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته اند، موفقیت «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری به آنها انگیزه می دهد.

ترامپ اتهامات متعددی به مهاجران غیرقانونی مکزیکی نسبت داد و آنها را فروشندگان مواد مخدر و «متجاوز جنسی» خوانده بود. وی همچنین، ترامپ ممنوعیت کامل ورود مسلمانان را به آمریکا خواستار شده بود.

دیگر برآوردها نشان می دهد، سال 2015 دستخوش موج تازه ای از خشونت سیاسی داخلی بود. 

بر اساس آمار «اتحادیه ضد افترا»، دست کم 52 نفر در حمله گروه های افراط گرای داخلی  در آمریکا در سال 2015 کشته شدند. این آمار بالاترین آمار خشونت افراط گرایان داخلی در آمریکا از سال 1995 تا کنون است که بر اثر بمب گذاری که در اوکلاهماسیتی رخ داد، 168 نفر کشته شدند. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.