گوگل از اپل حمایت می کند/ نبرد شرکت های فناوری با اف‌بی‌آی آمریکا

مدیرعامل شرکت گوگل در اقدامی از تصمیم اپل برای رد دستور دادگاه در راستای انتشار اطلاعات تروریست سن برناردینو حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "ان‌بی‌سی نیوز": یک دادگاه آمریکایی مدتی پیش در پی درخواست اداره تحقیقات فدرال "اف بی آی" به شرکت اپل دستور داد تا اطلاعات تلفن همراه مورد استفاده از سوی تروریست حادثه سن برناردینو "آیفون 5C" را منتشر کند.

"ساندار پیچای،" مدیرعامل شرکت گوگل، با ارسال چند پیام مختلف در توییتر از اقدام اپل و مدیرعامل آن برای منتشر نکردن اطلاعات حمایت کرد. او در پیام های خود نوشت اجرای دستور دادگاه باعث می شود تا اطلاعات میلیون ها آمریکایی به خطر بیفتد.

در حادثه ای که در تاریخ 2 دسامبر ( 11 آذر 94) در سن برناردینو امریکا رخ داد، یک تروریست متولد آمریکا به نام "سید رضوان فاروق" با همکاری همسرش 14 نفر را به قتل رساندند و خود نیز در درگیری با پلیس کشته شدند. نیروهای پلیس هفته پیش اعلام کردند موفق نشده اند تا به اطلاعات تلفن همراه این فرد دسترسی پیدا کنند.

در حال حاضر حتی اپل نیز قابلیت باز کردن قفل تلفن همراه های خود را ندارد. گوشی های تولید شده از سوی این شرکت از رمزهایی استفاده می کنند که تنها در خود دستگاه ذخیره شده است.

دادگاه آمریکا به اپل دستور داده تا قابلیت دستگاه برای از بین بردن اطلاعات پس از وارد کردن رمز عبورهای اشتباه را از بین ببرد، با این اقدام پلیس می تواند تعداد بی نهایت رمز عبور را برای دسترسی به آیفون امتحان کند. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار