نظرسنجی‌های به عمل آمده در تورهای انتخاباتی، از پیشتاز بودن ترامپ در ایالت‌های آمریکا حکایت دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت یاهو پالیتیکس، نخستین نظرسنجی‌ها و موفقیت‌هایی که ترامپ در همین ابتدای راه کسب کرده است، حکایت از آن دارند که در حال حاضر پیشتاز نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

حال سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که نامزدهایی مانند مارکو روبیو و تِد کروز چه مدت باید به روش‌های مختلف متوسل شوند تا بتوانند با ترامپ مقابله و رقابت یا احتمالاً او را از راه به‌در کنند. هر چه روبیو و کروز تقسیم‌بندیِ آرائی را که به نامزدهایی غیر از ترامپ اعطا می‌شود طول دهند، با این کار، زمان بیشتری در اختیار ترامپ قرار خواهند داد تا با افزایش حامیانِ خود، 50 درصد آراء اولیه را در حوزه انتخابیه‌اش از آنِ خود کند.

در انتخاباتی که 17 کاندیدا عضویت داشتند، به عناوین مختلف، تعدادی از آنها حذف شدند. جِب بوش، فرماندار سابق فلوریدا ساعاتی پیش از دور رقابت انتخاباتی خارج شد. به نظر می‌رسد که فرماندار اوهایو، جان کِی‌سیک برای ماندن در دور رقابت‌ها، البته تا مدتی، مصمم است؛ اما احتمالا برای مقاصد آتیِ خود نمایندگان و حامیانی را شناسایی و گردآوری می‌کند.

در حال حاضر، دموکرات‌ها چشم‌به‌راه مرحله دیگری از نظرسنجی‌های انتخاباتی در ایالت‌های مختلف آمریکا هستند. این تورهای انتخاباتی ظرف سه روز آینده از کارولینا تا ایالت نوادا و سپس در اول مارس، به چند ایالت دیگر کشیده خواهد شد که به طور عمده در جنوب آمریکا و مید-وِست قرار گرفته‌اند، که البته پیش‌بینی می‌شود که در این تور نیز آراء و نظرسنجی‌ها به سمت ترامپ متمایل باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار