سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اجلاسیه هنرمندان بسیجی سراسر کشور مطرح شد:

لزوم بازنگری در جشنواره ها متناسب با چالش های فرهنگی روز

در چهارمین اجلاسیه هنرمندان بسیجی سراسر کشور بر لزوم بازنگری در جشنواره های هنری متناسب با نیاز و چالش های فرهنگی روز و حل مشکلات از طریق هنر تاکید شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور صبح امروز در چهارمین اجلاس بسیج هنرمندان کشور در مشهد با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر محصولات فرهنگی کشور متناسب با نیاز جامعه نیست و باید در روند بسیاری از جشنواره ها بازنگری شود، گفت: جشنواره ها باید فضایی برای تبادل تجربه و محصول محور باشند.

غلامرضا منتظری با تاکید بر اینکه هنر پاک و زلال نردبان صعود است و باید با استفاده از این ابزار برای توسعه جامعه و خنثی سازی تهاجم فرهنگی گام برداشت، افزود: در عرصه هنر، فرهنگ و ادب باید نگاه مسئله محور داشت و با ریشه یابی چالش های فرهنگی موجود در جامعه از طریق هنر به حل بسیاری از مشکلات نایل شد.

وی با بیان اینکه کسب جایزه هدف برگزاری جشنواره نیست تصریح کرد: بازنده جشنواره ها کسانی هستند که فقط به جایزه می اندیشند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تاکید بر ضرورت و بررسی نقاط ضعف و قوت جشنواره ها گفت: ارائه محصولات هنری باید متناسب با نیاز جامعه باشد و از نقد جشنواره ها و رویداد های هنری به عنوان نردبان برای ترقی استفاده کرد.

منتظری با تاکید بر اینکه هنرمند ارزشی باید مورد حمایت قرار گیرد، افزود: نباید اجازه داد هنرمند ارزشی احساس فقر کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و اسلام با هجمه سنگین تبلیغات ارزش های اسلامی و انقلابی را با تیر های رنگارنگ ماهواره ای هدف قرار دادند، گفت: دفاع مقدس تمام نشده است بلکه در جبهه دیگری به نام جنگ نرم ادامه دارد و لذا باید در این سنگ زار، پنجره هنر و مدیریت جهادی دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

ردیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به تدوین سند چشم انداز این سازمان اشاره کرد و افزود: سازمان بسیج هنرمندان به دهه دوم زندگی خود وارد شده و برای رسیدن به آرمان های پیشرو و رفع دغدغه های رهبری در عرصه هنر نسبت به تربیت بیش از ۲ هزار نیروی ارزشی و بسیجی اقدام کرده است.

چهارمین اجلاسیه بسیج با حضور ۴۰۰ نفر از هنرمندان بسیجی سراسر کشور امروز با حضور مدیران و و روسای مجامع عالی بسیج سراسر کشور و سرمربیان حلقه‌های صالحین کشور برگزار شد.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.