میزان واردات کالاهای قاچاق به خراسان رضوی در امسال نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته 103 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی مقصد قاچاق سازمان یافته از استانهای جنوبی و غربی کشور است، گفت: میزان افزایش کشفیات قاچاق در ده ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 103 درصد و ارزش ریالی این مکشوفات بیش از 1624 میلیارد ریال بوده است.

ابراهیم افشاری با بیان اینکه بیشترین میزان قاچاق در کشفیات ممنوعه مربوط به مشروبات الکلی بوده است، افزود: در ده ماهه امسال 105 هزار و 931 بطری و قوطی از این محصولات کشف و ضبط شده‌اند.

وی با تأکید بر بالا بودن میزان حجم قاچاق در کشور، گفت: حدود 20 میلیارد دلار میزان کل قاچاق در کشور بوده که سهم خراسان رضوی در این بین حدود 10 درصد است.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه سیاست اصلی برای از بین بردن قاچاق در خراسان رضوی رسیدن به سر منشأ باندها و افراد سرمایه گذار در این بخش است، افزود: پیشرفت‌هایی در این مقوله برای شناسایی افرادی که به این حرفه مبادرت دارند انجام گرفته است.

افشاری به مشکلات حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی اشاره و تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی ورود کالای قاچاق به خراسان رضوی حوزه حمل و نقل است که باید برای حل مشکلات این حوزه اقدام مناسبی صورت گیرد تا بروز این پدیده خانمان سوز پیشگیری شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: کالا ، قاچاق ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.