سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوود اوغلو: به تلاش برای ممانعت از ورود به جنگ سوریه ادامه می‌دهیم

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد آنکارا همچنان به اقدامات خود برای ممانعت از ورود به جنگ در سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت اینترنتی النشره، "احمد داوود اوغلو،" نخست وزیر ترکیه در نشست دوره ای نمایندگان حزب عدالت و توسعه گفت: ما تنها از شهر حلب و ساکنان آن دفاع نمی کنیم بلکه از تمامی مظلومان در سراسر جهان دفاع می کنیم. شاید جهان در قبال جنایت هایی که علیه برادران مظلوم ما در سوریه اتفاق می افتد سکوت اختیار کند اما ما هرگز در برابر این جنایت ها سکوت نخواهیم کرد!

وی افزود: کسانی که برای ایجاد فتنه در میان مردم ترکیه تلاش می کنند هرگز موفق نخواهند شد. محاسبات و برنامه هایی که روس ها درباره سوریه دارند خبیثانه و غیرانسانی است!

داوود اوغلو مدعی شد: روسیه غیرنظامیان در شهر حلب را می کشد. این کشور و حامیانش جنایت پاکسازی نژادی را در شمال سوریه با استفاده از بمب شیمیایی انجام می دهند!

وی ادعا کرد: نظام سوریه نتوانست کاری برای مردمش انجام دهد درنتیجه از حزب الله و بعد ایران کمک گرفت و زمانی که شکست خوردند از روسیه کمک گرفتند. نظام بشار اسد، رئیس جمهور سوریه یک نظام ضعیف است!

نخست وزیر ترکیه گفت: ما در مقابل تمامی طرح هایی که هدف آن تجزیه سوریه باشد خواهیم ایستاد و هرگز اجازه اجرای سایکس پیکو جدیدی را نخواهیم داد.

اوغلو همچنین گفت: ترکیه همچنان به اقدامات خود برای ممانعت از ورود به جنگ در سوریه ادامه می دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
اقای داوود اغلو لطفا طوری از وازه حمایت از مظلوم استفاده کنید که حداقل خودشما در دل انرا قبول داشته باشید .ایا مسلح کردن واموزش دادن به تروریست های امثال داعش و بخاک وخون کشیدن مردم بی گناه وتخریب بیرحمانه شهر ها و روستا ها وحتی مقبره های پیمبران وصالحین وتجاوز به زنان و فروش انان همانند قرون وسطی و سر بریدن ها و اعدامهای بدون توجیه فقط به صرف شیعه بودن.و غارت نفت واموال و اثار تاریخی را چه نام گذاشته اید کمک به مظلوم ؟لابد ضالمان همان کودکانی هستند که داعش انها را دار میزند ویا سر میبرد ویا خانوادهایی که از ترس تجاوز واعدام اواره ودر دریا غرق میشوند ؟لطفا ققط کمی بیندیش .