گاردین: اگر آتش بس در سوریه برقرار نشود، داعش به کوچکترین مشکل غرب تبدیل می شود

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت حمایت روسیه و ایران از بشار اسد، جنگ سوریه را وارد عرصه جدیدی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین در گزارشی مدعی شد:  ورود جنگ داخلی سوریه به عرصه ای جدید، کمپین مبارزه با گروه تروریستی داعش را نیز کمرنگ تر کرده است. حضور نظامی روسیه در سوریه و ارسال تانک های "تی-90" برای ارتش این کشور نتیجه بازی را تغییر داد. در نتیجه حمایت روسیه از سوریه، نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور این کشور را از شکستی حتمی نجات داد. 

به نوشته گاردین، برای متحدان غربی زمان به سرعت در حال از دست رفتن است و دستور کار جنگ داخلی سوریه بوسیله روسیه، اسد و ایران در حال شکل گیری است. 

بنابر اعلام "مرکز پژوهش های سیاست سوریه،" تعداد کشته های این جنگ داخلی به بیش از 400 هزار نفر رسیده است. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت 22 میلیون نفری سوریه را پناهندگان داخلی یا بین المللی تشکیل می دهند. جنگ داخلی و نه حضور گروه تروریستی داعش عامل حدود 90 درصد از مرگ و میرها و مهاجرت های سوریه است. امروز نیز اخباری در خصوص حملات هوایی به یک بیمارستان پزشکان بدون مرز منتشر شد که این سازمان دولت سوریه و حملات روسیه را برای این مسئله سرزنش کرد.

به نوشته گاردین، حصول توافقِ روز جمعه در مونیخ به منظور قطع مخاصمات طرفین درگیر در جنگ داخلی سوریه انجام شد. روسیه هشدار داد اگر اقدامی برای توقف این جنگ انجام نشود، سومین جنگ جهانی به وقوع می پیوندد.  عربستان سعودی نیز هشدار داد که آماده مداخله زمینی در سوریه است. آمریکا، اتحادیه اروپا وسازمان ملل نیز تنها به توافق آتش بس امیدوارند. ترفند آنها این است که روسیه را متقاعد کنند آتش بس تنها راه ممکن برای پایان این جنگ چند ساله است. راه دیگر این است که آنها بپذیرند اسد و حامیانش در مسکو و تهران پیروز جنگ سوریه هستند؛ اما برای این مسئله بهای سیاسی هنگفتی باید پرداخته شود.

روزنامه گاردین دخالت انگلیس درجنگ داخلی سوریه را برای مقابله با گروه تروریستی داعش اقدام به جایی توصیف کرد و نوشت: به گفته دیوید کامرون پیشرفت هایی برای مقابله با گروه تروریستی داعش حاصل شده است. این گروه تروریستی بخشهایی از اراضی تحت تصرف خود را در سوریه و عراق از دست داده است. اما اینها بدان معنا نیست که گروه تروریستی داعش به زودی شکست می خورد. 

به ادعای گاردین، جنگ سوریه تنها نشانه نبرد ایران و عربستان سعودی برای سلطه بر این کشور است. حضور روسیه در سوریه نیز صحنه را به یک جنگ نیابتی تبدیل کرده است. هجوم بی سابقه مهاجران به اروپا و بحران انسانی نیز از جمله دیگر مشکلات جنگ داخلی سوریه به شمار می رود.

به ادعای گاردین، اگر توافق آتش بس در سوریه حاصل نشود، روس ها، ایرانی ها و بشار اسد هیچ انگیزه ای برای توقف جنگ ندارند. تنها حضور نیروهای زمینی عرب -- از جمله عربستان سعودی، اردن و امارات متحده عربی -- می توانند اسد را مجبور به پذیرش آتش بس کنند و تنها آمریکا می تواند در تحقق این امر به عربستان سعودی کمک کند. 

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
نیروهای زمینی عرب واقعا چیز مسخره ای است
آخرین اخبار