حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز در شمال سوریه موجی از محکومیت ها را به دنبال داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، بمباران دو مدرسه، یک بیمارستان و مرکزی پزشکی زیر نظر "پزشکان بدون مرز" نزدیک مرزهای ترکیه و سوریه، سبب به راه افتادن موجی از محکومیت ها شد. 

"فدریکا موگرینی،" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با محکوم کردن حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز، آن را اقدامی غیر قابل پذیرش خواند. وی در نشستی مطبوعاتی بدون اشاره به عاملان این حمله گفت: باید به تمامی طرف ها فشار آورد تا به اصول اساسی قوانین بشردوستانه و حمایت از غیر نظامیان احترام گذارند.

همچنین فرانسه و ترکیه در پی این حمله اعلام کردند بمباران بیمارستانها در شمال سوریه جنایت جنگی به شمار می رود.

وزارت خارجه ترکیه مدعی شده است روسیه عامل این حملات بوده است. مسکو هنوز به این اتهامات پاسخ نداده است. وزارت خارجه ترکیه در ساعات پایانی شب گذشته مدعی شد: در صورتی که روسیه این چنین حملاتی را به سرعت متوقف نکند، ترکیه در خصوص پیامدهایی وخیم تر هشدار می دهد.

در همین ارتباط، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص گزارشهای رسیده درباره حملات خونین به بیمارستانها و مدارس سوریه ابراز نگرانی کرد. "فرحان حق،"  سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: دبیرکل از گزارشهای رسیده در خصوص حملات موشکی به دست کم 5 مرکز پزشکی و دو مدرسه در حلب و ادلب که 50 غیرنظامی از جمله شماری از کودکان در آن کشته و بسیاری دیگر نیز زخمی شدند، بی نهایت نگران است. وی در ادامه افزود: این حملات نقض آشکار قوانین بین المللی است.

محکومیت آمریکا

آمریکا نیز با محکوم کردن حمله به بیمارستانها،  بار دیگر از دولت سوریه و روسیه انتقاد کرد. وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در بیانیه ای شددید اللحن از دولت سوریه انتقاد کرد و در خصوص اراده و قدرت روسیه برای کمک به متوقف کردن این حملات ابراز تردید کرد.

"جان کربی،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد: اسد و حامیانش بدون دلیل به این حملات ادامه می دهند؛ مسأله ای که با تعهدات بین المللی آنها در تناقض است.

سفیر سوریه در مسکو گفته است ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا بیمارستان پزشکان بدون مرز را در شهر "معرة نعمان،" در جنوب ادلب بمباران کرده است. "ریاض حداد،" سفیر سوریه در روسیه گفت: حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز از سوی ائتلاف آمریکایی انجام شد و روسیه هیچ دخالتی در این حمله ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
اولاآمریکاغاط میکنه محکوم‌میکنه چون کارخوده جنایتکارشه مثل افغانستان دومن این الاغ هاکه خودشان درراس همه جنایتکاران هستن(فرانسه وترکیه)وقتی شیطان درافغانستان بیمارستان راهدف قراردادمحکوم نکردن؟
آخرین اخبار