سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود قطار چینی به ایران/ تلاش برای بازگشایی جاده ابریشم

ایران و چین در تلاش هستند تا با ایجاد خط ریلی 10400، جاده تاریخی ابریشم را بازگشایی کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ قطار 32 واگنی که روز دوشنبه به تهران رسید، 14 روز مسیر 10 هزار کیلومتری میان منطقه چجیانگ چین و تهران را طی کرد. این قطار در طول مسیر از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان نیز عبور کرد. مسیر طی شده به وسیله این قطار یک ماه کمتر از مسیر دریایی میان شانگهای و بندرعباس زمان برده و روزانه 700 کیلومتر به وسیله آن طی شده است.

مسئولان ایرانی اظهار داشته اند هدف دراز مدت آن ها گسترش این مسیر ریلی به اروپا است. این اقدام می تواند نقش ایران در تجارت منطقه را گسترش دهد.

"محسن پورسید آقایی،" مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این باره اظهار کرد: "کشورهای قرار گرفته در مسیر جاده ابریشم در تلاش هستند تا این راه قدیمی را بازگشایی کنند. رسیدن این قطار به تهران در کمتر از دو هفته، موفقیت بزرگی محسوب می شود."

او افزود این قطار به شکل بسیار بهتری نسبت به وسایل نقلیه جاده عمل کرده و سود بسیار مسیر را نشان داده است.

"شی جین پینگ،" رییس جمهور چین، ماه گذشته به عنوان اولین مقام ارشد خارجی، پس از تحریم ها، وارد ایران شد. دو کشور چین و ایران با امضای قراردادی توافق کردند تا تجارت این دو کشور در ده سال آینده را گسترش دهند.

جاده ابریشم در نظر گرفته شده، هم به صورت ریلی و هم به صورت قطاری در برنامه اجرا است. ماه گذشته، یک کشتی باری ایرانی با 978 کانتینر از کشورهای مختلف با گذر از مسیر دریایی میان این دو کشور وارد چین شد.

در اکتبر سال 2014، قطار لوکسی از شهر بوداپست به شهر زنجان در ایران سفر کرد. این نخستین بار بود که یک قطار خصوصی اروپایی اجازه ورود به ایران را دریافت کرده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.