پکن قصد دارد دومین خط آهن طولانی سریع‌السیر جهان را در شهر "چنای" هند احداث کند.

اکونومیک تایمز: احداث دومین خط آهن بزرگ‌ سریع‌السیر جهان در هندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه هندی اکونومیک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: 7000 قطار مسافربری در «شرکت راه‌آهن چین،» (سی‌آر سی) در خطوط ریلی این کشور فعالیت می‌کنند. نیمی از این قطارهای مسافربری سریع‌السیر هستند. همچنین 20 هزار قطار باری نیز روزانه در خطوط راه آهن این کشور تردد می‌کنند. 

شبکه ریلی قطارهای سریع‌السیر در چین با طول بیش از 19 هزار کیلومتر، از مجموع خطوط ریلی سریع‌السیر جهان طولانی‌تر است. پکن اکنون بدنبال گسترش این شبکه در کشورهای همسایه از قبیل هند، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و اندونزی است. 

در ادامه گزارش آمده است: چین که با کاهش بی‌سابقه رشد اقتصادی در 25 سال اخیر مواجه است، تلاش می‌کند فناوری قطارهای سریع‍‌‌السیر را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد. از سوی دیگر، دهلی نو برای احداث خط سریع‌السیر ریلی 505 کیلومتری میان بمبئی و احمد‌آباد قراردادی را با توکیو به امضا رسانده است. پکن تلاش می‌کند امتیاز راه‌اندازی چنین خطوطی را در دیگر نقاط هند بدست بیاورد. 

چین تحقیقات اولیه را برای بررسی امکان احداث خطوط ریلی سریع‌السیر دهلی‌نو-چنای ( با طول 2200 کیلومتر) و دهلی‌نو-بمبئی (با طول 1200 کیلومتر) آغاز کرده است. یکی از مهندسان سی‌آر‌سی با ابراز خرسندی درخصوص پیشرفت‌های بدست‌آمده در این زمینه، اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک قرارداد احداث این خطوط با هند به امضا برسد.  


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار