سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

وجود بیش از ۵۰ هزار تخت بیمارستانی فرسوده در کشور

قاضی‌زاده‌ هاشمی گفت: در حال حاضر ۹۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۵۰ هزار تخت فرسوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: طبیعی است در کشوری که حاصل تلاش و مشارکت ملت بزرگ همراه با سرنگونی رژیم استبدادی، موضوع رفاه اجتماعی در رأس برنامه‌های حکومت در تمامی مراحل باشد.  

وی در عین حال تأکید کرد: علیرغم تمام توفیقات در حوزه رفاه اجتماعی، آنچه که شایسته انقلاب و مردم و آرزوی امام(ره) و رهبری بوده، محقق نشده و به نظر می‌رسد شأن ملت‌ ایران بالاتر از این باید باشد.
 
 هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور موجود است، گفت: ۵۰ هزار تخت عمر بالای ۵۰ سال دارند و این به آن معناست که این تعداد تخت فرسوده هستند و باید جایگزین شوند.
 
وی افزود: اگر بخواهیم تخت‌های بیمارستانی‌مان را نه طبق استانداردهای کشورهای صنعتی بلکه در حد همسایگان ایران داشته باشیم، نیازمند ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی هستیم.
 
وی ادامه داد: ما امیدواریم که بتوانیم با فعالیت در این حوزه، ۲۰ هزار تخت را به تعداد تخت‌های موجود اضافه کنیم.
 
وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی افزود: برای رسیدن به این هدف، فراهم کردن شرایط برای حضور مردم به عنوان خیر و به عنوان سرمایه‌گذار ضروری است و در کنار این اقدامات نیز باید شرایط را برای فعالیت سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی نیز فراهم کنیم.
 
هاشمی در ادامه به نتیجه رسیدن مذاکرات و رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به رفع تحریم‌ها، باید امکان فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی را در حوزه بهداشت و درمان در کشور فراهم کنیم تا علاوه بر توسعه اقتصادی، خدمات شغلی نیز ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور در حال حاضر اشتغال است، گفت: برخی آسیب‌های اجتماعی نیز ناشی از همین امر است و ما باید در تدارک شرایطی باشیم که بتوانیم معضل اشتغال را مرتفع کرده و شرایط حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی که علاقمند به فعالیت در حوزه بهداشت و درمان هستند، فراهم شود.
 
قرارگاه خاتم‌ در حال حاضر ۲۶۰۰ تخت را در دست احداث دارد
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فعالیت قرارگاه خاتم در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم‌ در حال حاضر ۲۶۰۰ تخت را در دست احداث دارد و طبق قرارداد فی ما بین، در ساخت ۱۸ هزار تخت بیمارستانی نیز مشارکت خواهد داشت و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساخت ۲۰ هزار تخت بیمارستانی نیز به سرمایه‌گذاران خارجی واگذار خواهد شد.
 
وی   خاطر نشان کرد: می‌توانیم ادعا کنیم که در حال حاضر کل استان قم تحت پوشش شبکه بهداشت قرار دارد و من شخصاً آینده خوبی را برای نظام بهداشت و درمان قم پیش‌بینی می‌کنم.
 
انتهای پیام/س
   
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.