وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰۰ تخت بیمارستانی و پروژه خیریه بیمارستان شهید بهشتی قم تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ قاضی زاده هاشمی ، صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه ساختمان آموزشی و خوابگاه 500 نفره دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: قم به دلیل منحل شدن دانشگاه فاطمیه 20 سال از دانشگاه‌های هم دوره خود عقب مانده است.

وزیر بهداشت  ادامه داد: مسئولان دانشگاه شهید بهشتی در دو دهه گذشته تلاش کردند که عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند زیرا هیچ خدمتی و عبادتی بالا‌تر از خدمت به مردم نیست.

وی افزود: 500 تخت بیمارستانی و پروژه خیریه بیمارستان شهید بهشتی قم تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی عنوان کرد: ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: رضایت مراجع و بزرگان هم نشان دهنده بزرگواری آن‌هاست و هم اینکه این مجموعه علوم پزشکی در کشور به‌نحوی عمل کرده که بیش از 70درصد جلب رضایت مردم را برای خود رقم زده‌اند.

وزیر بهداشت با بیان این که رسیدگی به محرومان و عدالت در بهره‌مندی از خدمات از مهم‌ترین اهداف انقلاب بوده است و استان قم توانست مراکز جامع سلامت و پایگاه‌ها را در شهر به ویژه مناطق حاشیه‌ای ایجاد کند.

وی از اینکه استان قم هم گرفتار مصیبت حاشیه نشینی است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود خاطرنشان کرد: در حال حاضر قم به ازای هر 3500 نفر یک مراقب سلامت و به ازای هر 45 هزار نفر یک پزشک و دندان پزشک دارد.

هاشمی در پایان گفت: اگر بخواهیم یکی از پروژه‌های مهم را سال آینده در قم به ثمر برسانیم باید 40 مرکز و پایگاه بهداشت را احداث کنیم که اعتبار این طرح آماده است و می‌توان در سال آینده آن را به بهره‌برداری رساند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.