سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

15 بهمن روز جهانی مبارزه با سرطان

آمار ها نشان می دهد که روز به روز بر تعداد مبتلایان به انواع سرطان افزوده می شود بعضی از این سرطان ها نام آشنا و گروهی نادر هستند که پیر و جوان نمی شناسد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین توکلی متخصص خون و سرطان گفت: شیوع سرطان در یک جامعه یک رخداد بزرگ است و پیشگیری از آن نیازمند مشارکت کل افراد جامعه است .

 وی با بیان اینکه علت اصلی بروز سرطان ناشناخته است گفت : با کاهش آلاینده های محیط زیست ، تنظیم سوخت خودروها ، به حداقل رساندن مصرف چربی  ،اجتناب از مصرف زیاد مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده و فست فودها ، کاهش رفت و آمد وسایل نقلیه در سطح شهر و همچنین عدم استفاده از دخانیات که بزرگترین عامل شناخته شده در ایجاد سرطان است می توان تا حد زیاد ی از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد .

توکلی با تاکید بر اینکه امروزه سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان است گفت باید به نشانه های آن که عبارتند از کاهش وزن بی دلیل، تحلیل عضلانی، تب دائمی، عفونت های مکرر، ضعف و خستگی مفرط،مشکلات گوارشی ، تغیرات و زردی پوست ، سرفه های شدید یا درد در قفسه سینه، تورم یا بر آمدگی در بدن، خونریزی های بی دلیل و تغییرات در ناخن را نام برد که با توجه به موقع می توان از پیشرفت آن تا حدی پیشگیری کرد .

وی خاطر نشان کرد استفاده از سبزیجات ،میوه های تازه ،مواد غذایی حاوی فیبر و ورزش می تواند نقش موثری در پیشگیری از سرطان داشته باشد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: سرطان ، مبارزه ، ورزش ، مبتلا ، همدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.