مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بابیان اینکه نشاط‌بخشی از ویژگی های دین مبین اسلام است، گفت: ارج نهادن به ارزش‌های فرهنگی و هنری موجب نشاط عمومی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان بابیان اینکه موسیقی در کنار زبان، جزئی از هویت و فرهنگ ملت ایران است، اظهار کرد: بخشی از فرهنگ و تمدن گذشته از طریق هنر موسیقی به نسل آینده منتقل می‌شود.

فاضل عبادی با اشاره به اینکه بزرگان و فرهیختگانی چون بوعلی سینا و فارابی در مورد موسیقی تألیفاتی به‌جای گذاشته‌اند، گفت: بوعلی سینا در کتاب خود موسیقی را نوعی علم ریاضی می‌نامند که ساختن و کشش قطعات موسیقی است.

وی با تأکید بر اینکه لزوم وجود موسیقی در زندگی انسان غیرقابل‌انکار است، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره حامی هنرمندان بوده و هدف اصلی در این راستا اعتلای فرهنگ و تاریخ دیار متمدن همدان است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: شهرستان نهاوند با وجود فاصله زیاد با پایتخت مفاخر بسیاری در زمینه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دارد.
وی افزود: جوانان و نوجوانان شهرستان نهاوند مستعد و مستحق خدمات بسیاری هستند که با مساعدت مردم و مسئولان از این‌ پس شاهد آن خواهیم بود.

عبادی با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جشنواره موسیقی فجر استان همدان صبح‌ها اجراهای تک‌نوازی و عصرها گروه نوازی انجام شد، افزود: باوجود مشکلات مالی سعی شده در بخش اهدای جوایز نسبت به سال‌های گذشته بهتر عمل کنیم و بتوانیم از دانش اساتید دعوت‌شده به این جشنواره برای برگزاری کارگاه آموزشی به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شویم.

عبادی اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش تک‌نوازی و گروه نوازی و در دو روز برگزار شد، گفت: با توجه به ارسال فراخوان این جشنواره به سراسر استان، خوشبختانه افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان را نسبت به سال‌های قبل شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: درمجموع ۵۷ تک‌نواز و ۳۵ گروه نواز در این جشنواره شرکت دارند کردند و از ابتدای دی تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری ۳۰۰ اثر به دبیرخانه آثار ارسال‌شده و ۶۵ اثر آن به جشنواره راه پیدا کردند.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: ارزش ، فرهنگ ، نشاط ، عمومی ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.