سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

بررسی کمیته‌های دستمزد کارگران تا پایان بهمن ادامه دارد

رییس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از آخرین وضعیت بررسی کمیته‌های دستمزد در نقاط مختلف کشور برای تعیین هزینه‌های سبد معیشت خانوار کارگری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اولیا علی‌بیگی اظهار داشت: بررسی کمیته‌های دستمزد در نقاط مختلف کشور برای تعیین هزینه‌های سبد معیشت خانوار کارگری، تا پایان بهمن ادامه دارد. 

وی افزود: دستاورد این کمیته‌ها در نهایت به کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تقدیم می‌شود تا با کار کارشناسی و تلفیق بررسی‌ها، در نهایت برای هزینه خانوار کارگری در سراسر کشور تصمیم واحدی اتخاذ شود.

علی بیگی تصریح کرد: به این روش نقدهایی وارد است، زیرا هزینه خانوار کارگری چهار نفری در نقاط مختلف کشور یکسان نیست، اما اگر برای شهرستان‌های مختلف کشور رقم‌های متفاوت در نظر گرفته شود در نهایت مهاجرت‌های بی‌رویه را خواهیم داشت.

وی افزود: شاخص دیگری که علاوه بر هزینه خانوار در تعیین دستمزد کارگران لحاظ می‌شود، نرخ تورم است که البته نرخ تورمی که توسط مرکز آمار ارائه می‌شود، با واقعیت جامعه و بازار تفاوت دارد.

به گفته این مسئول، خوشبختانه سال گذشته برای اولین بار افزایش دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم بود، ما امیدواریم امسال هم این اتفاق دوباره تکرار شود.

وی ادامه داد: افزایش دستمزد کارگران باید بر اساس واقعیات جامعه و هزینه‌های زندگی تعیین شود تا تدبیر و امید در دل کارگران زنده شود.

رییس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه امسال شرایط ویژه‌تری به نام پسابرجام و برداشته شدن تحریم‌ها را نیز داریم، گفت: امیدواریم کارگران از رونق اقتصادی که سال آینده در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود بی‌نصیب نمانند و سفره این قشر خالی نماند.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.