وزیر تعاون:

فاصله حقوق کارگران و تورم 21 درصدی

علی ربیعی گفت: ایران با حضور کارگران پویا می‌تواند به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران :علی ربیعی شامگاه دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره ملی امتنان از کارگران که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، هفته کارگر را نمادی از یک طرز تفکر و جهت گیری اساسی در جامعه دانست

و ی با بیان عنایت به سخن امام راحل که حیات یک ملت در گرو کارگران است،افزود: کارگران در یک جامعه توحیدی و اسلامی جایگاه والایی دارند.

ربیعی، با بیان اینکه دستمزد کارگران با تورم 21 درصد کاهش پیدا کرده است تاکید کرد: نیروهای کارگری سرمایه‌های بخش تولید و اقتصاد هستند وحفظ امنیت و آسایش این قشر از جامعه از وظایف و الویت های ما است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : عدالت‌محوری یکی از ویژگی‌های وزارت تعاون در دولت تدبیر و امید است.

وی از بیمه کردن بیش از 8 میلیون و 500 هزار نفر در قالب طرح سلامت خبر داد و گفت: مردم حاشیه‌نشین شهرهای مختلف بیمه شده اند و بیمارستان‌های این وزارتخانه در سال جاری به استانداردهای لازم می‌رسد.

ربیعی اظهار کرد : دفترچه‌های درمانی این سازمان در سال جاری ارزش ویژه‌ای پیدا کرده است و از این به بعد این دفترچه به مراکز درمانی کشور ارزش می‌دهد.

وی با بیان فعالیت هایی در زمینه کاهش مشکلات قشرکارگران افزود : 3 هزار میلیارد تومان علاوه بر 12 هزار میلیارد تومان بودجه تعریف شده برای بخش درمان هزینه شده و امسال هزار میلیارد تومان علاوه بر هزینه‌های جاری برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 میلیارد تومان برای قالیبافان در نظر گرفته شد ادامه داد: با توجه به مشکلات مالی بیمه قالیبافان به تاخیرافتاد اما اقدامات لازم در جهت برطرف کردن این مشکلات صورت گرفته است.


انتهاي پيام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.