سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

آغاز احداث بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در استان مرکزی

عملیات اجرایی بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات در استان مرکزی آغاز شد .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی محلات در مراسم کلنگ زنی این شهرک که استاندار مرکزی هم حضور داشت گفت : ساخت این شهرک در کنار دهکده گل و گیاه محلات در زمینی به وسعت 13 هکتار با پنج و نیم هکتار فضای کارگاهی و پرورش ماهیان زینتی انجام می شود .

رضایی افزود : ظرفیت اسمی این شهرک سالانه 10 میلیون قطعه است که در 21 واحد پرورشی تولید می شود و با راه اندازی واحدهای پرورشی آن برای بیش از 200 نفر فرصت اشتغال مستقیم فراهم خواهد شد .

او گفت : در کنار این شهرک استخر تفریحی، ساختمان اداری ، آزمایشگاه ، سالن قرنطینه ، باغ پرندگان ، مسجد ، ساختمان آموزش ، آکواریوم عمومی برای ایجاد یک منطقه گردشگری پیش بینی شده است .

وی ادامه داد : برای اجرای پروژه شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات 10 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در مرحله نخست از ماده 180 قانون بودجه ، چهار میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است .

رئیس ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات گفت: با توجه به این که محلات رتبه اول در تنوع گونه های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد، راه اندازی شهرک ماهیان زینتی در این شهرستان ضروری است .

وی افزود : صادرات سالانه 700 هزار دلار ماهی زینتی از شهرستان محلات نشان از استعداد این شهرستان در تولید و صادرات غیرنفتی دارد .

شهرستان محلات قطب تولید و صادرات ماهیان زینتی در کشور است .


انتهای پیام/ع

برچسب ها: اراک ، ماهیان ، زینتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.