سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

بهره برداری از 21 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر گفت: 7 مرکز سلامت جامعه و 14 پایگاه بهداشت سلامت همزمان با سراسر کشور در این شهرستان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علیرضا قدری بیان کرد: این طرح ها در راستای اجرای نظام تحول سلامت و در فاز نخست ارائه خدمات بهداشتی بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: حدود 243 هزار شهروند و ساکنان حاشیه مرکز شهرستان، بندر امام خمینی(ره)، شهرک شهید رجایی و شهرک طالقانی از خدمات این مراکز بهره مند خواهند شد.

قدری با اشاره به اینکه در پایگاه ها و مراکز بهداشتی سلامت به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت، یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع 60 کارشناس مراقب سلامت از طریق فراخوان جمعیت هلال احمر استان با برگزاری آزمون و اولویت بومی بودن جذب شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: برای اجرای این طرح تاکنون 14 میلیارد و 260 میلیون ریال هزینه شده است.

قدری گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی سلامت جامعه، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را مبتنی بر تامین خدمات اولیه سلامت با محور پزشک خانواده و نظام ارجاع و اولویت مناطق کمتر توسعه یافته محقق کند.

وی اذعان داشت: معاونت بهداشت وزارت براساس تعهد دولت یازدهم و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح تحول حوزه بهداشت را با هدف دستیابی به شاخص های سلامت، افزایش رضایت دریافت کنندگان خدمات و ارائه دهندگان خدمت، تامین عدالت در سلامت از منظر دسترسی به خدمات و حفاظت مالی و بهبود کیفیت و کنترل خدمات سلامت طراحی کرد.

این پایگاه ها و مراکز جامع خدمات سلامت در حاشیه شهرهای استان های البرز، اصفهان، هرمزگان،خراسان رضوی، قم، خوزستان، زنجان، کرمان، آذربایجان شرقی، کردستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، همدان، کرمانشاه، قزوین و آذربایجان غربی راه اندازی شدند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.