سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم روزانه فوتبال؛

از تبعید دربی سرخابی‌ها به بندر عباس تا خداحافظی بهترین بازیکن قرن آفریقا

تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 7 بهمن اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 7 بهمن (27 ژانویه) می‌پردازیم.

دربی بی سروصدا در بندر عباس

 7 بهمن 1373، دربی شماره 39 در نیمه نهایی جام حذفی در بندر عباس برگزار شد که با نتیجه بدون گل پایان یافت بازی رفت سرخابی‌ها در نیمه نهایی جام حذفی، یک مسابقه پر برخورد و جنجالی شد و  در حالی که با نتیجه 2-2 پیگیری می‌شد، به دلیل هجوم تماشاگران به داخل زمین، نیمه تمام ماند و فدراسیون، استقلال 3 بر صفر برنده اعلام کرد تا سرخ‌ها برای رسیدن به فینال به 4 گل احتیاج داشته باشند، دربی برگشت برای جلوگیری از جنجال به 1200 کیلومتر دورتر از تهران یعنی بندر عباس تبعید شد در این مسابقه که یک بازی سرد و بی حاشیه بود، دو تیم به تساوی بدو گل رضایت دادند تا استقلال به فینال راه یابد.

خداحافظی برترین بازیکن تاریخ آفریقا

27 ژانویه 2002، ژرژوه آ از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد.

 ژرژوه آ که از نظر بسیاری از مردم، بهترین فوتبالیست تاریخ قاره آفریقا است در سال 1966 در کشور لیبریا متولد شد او از سال 1985 فوتبال خود را در باشگاه‌های کشورش آغاز کرد و خیلی زود در سال 1988 به تیم ملی رسید او در همان سال به اروپا نقل مکان کرد و به عضویت او سپس به تیم پاری سن ژرمن رفت و سه سال فوق العاده در این تیم گذراند وی در سال 1985 با پاری سن ژرمن قهرمان لیگ و جام حذفی شد و تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و ژرژوه آ بهترین گلزن این رقابتها شد این مهاجم لیبریایی در همان سال چند جایزه فردی را هم تصاحب کرد او آن سال،‌ بازیکن سال جهان، برنده توپ طلای اروپا و بازیکن سال قاره آفریقا شد.

وه آ، پس از پاری سن ژرمن، به میلان رفت و چهار سال را در این تیم گذراند، او سپس به چلسی، منچسترسیتی، مارسی و الجزیره امارات رفت و در سال 2003، از فوتبال خداحافظی کرد او تنها بازیکن تاریخ است که بهترین بازیکن جهان شده  است ولی در جام جهانی بازی نکرد او بر عکس دوران باشگاهی‌اش، با تیم ملی لیبریا موفقیتی کسب نکرد.

ژرژوه آ، پس از فوتبال به سیاست روی آورد و در سال 2005، نامزد ریاست جمهوری لیبریا شد ولی نتوانست موفق شد او در سال 1998، عنوان برترین بازیکن قرن آفریقا را به دست آورد.

هتریک رونالدو در 11 دقیقه

 27 ژانویه 2013، کریستیانو رونالدو، در دیدار رئال برابر ختافه در طول 11 دقیقه هتریک کرد.

رئال مادرید به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در لالیگا و پشت سر بارسلونا و اتلتیکو مادرید قرار داشت و آمده بود تا با پیروزی در این مسابقه خود را در جدول بالا بکشد اولین گل مسابقه را راموس در دقیقه 85 مسابقه زد  در دقیقه 61،  گل اون خود و گل دوم رئال را با یک شوت پای چپ به ثمر رساند.

رونالدو در دقیقه 65 ، نتیجه را سه بر صفر کرد و در دقیقه 72 از روی نقطه پنالتی، هتریکی کرد رئال آن مسابقه را چهار بر صفر پیروز شد و تا پایان فصل از 51 امتیاز ممکن، 142 امتیاز گرفت اما پشت سر بارسلونا نایب قهرمان شد.

تولد رسول کربکندی

7 بهمن 1331، رسول کربکندی دروازه بان سابق تیم ملی ایران در اصفهان متولد شد، کربکندی تمام دوران فوتبال خود را در ذوب آهن گذراند. وی در جام جهانی 1978 نیز، عضو تیم ملی ایران  بوده او در دوران مربیگری خود هدایت تیم‌های مختلفی را بر عهده داشت، چند دوره نیز سرمربی ذوب آهن بود در سال 82، این تیم را قهرمان جام حذفی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تقویم ، دربی ، تبعید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.