سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

جلوگيری از ورود نهال های بدون مجوز به کرمان

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی از جلوگيری از ورود آفات و نهال های بدون مجوز به استان بابرقراری پست هاي قرنطينه در مبادی های وروری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ پورخاتون گفت: هر ساله با فرارسيدن فصل نقل و انتقالات نهال، افراد سود جو نا آگاهانه يا مغرضانه مبادرت به ورود يا فروش نهال های بدون مجوز و گواهی سلامت در سطح استان می کنند كه با توجه به احتمال آلودگی اين نهال ها و انتقال آفات وبيماری های خطرناک، سلامت باغات استان را به خطر می اندازد و سبب نابودی بخش توليد (اعم از باغدار،توليدكننده نهال سالم و اشتغال ايجاد شده در اين زمينه) می شود.

وي يكی از راه های حفظ وحراست باغات استان و حمايت از سرمايه باغداران را استقرارپست قرنطينه عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد هر ساله در فصل نقل و انتقالات نهال(از اول بهمن تا پايان اسفند) در مهمترين مبادی ورودی استان پست قرنطينه برقرار شود تا از ورود آفات و بیماری های قرنطینه ای که هنوز وارد استان نشده جلوگیری بعمل آید.

پورخاتون خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیته فنی نهال استان مقرر شده است از اول بهمن امسال به مدت دو ماه در مهمترین مبادی ورودی شهرستان های کرمان، بم، راور، انار، سیرجان، فهرج و ریگان پست قرنطینه برقرار شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نهال ، جلوگیری ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.