سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تئاتر فجر 34:

«تئاتر خیابانی» بازگو کننده مشکلات مردم است/ باید «تئاتر خیابانی» را جدی‌ گرفت

کارگردان نمایش «پسماندگان» از مهم بودن تئاتر خیابانی و لزوم جدی‌ گرفتن آن گفت.

کیوان نخعی کارگردان نمایش «پسماندگان» منتخب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر (بخش تئاتر خیابانی) در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر خود گفت: همان طور که از نام نمایش مشخص است، اثر در مورد پسماند و مسئله رعایت نکردن تفکیک و انباشت زباله‌ها بازگو می‌شود. همچنین هشداری به صورت طنز در این امر در بطن «پسماندگان» نهفته شده و با مطرح کردنش به هدف خود می‌رسد.

وی درباره انتخاب خود از تئاتر خیابانی اظهار داشت: با توجه به اینکه پایان‌نامه‌ام تئاتر خیابانی بوده و از طرفی هم نیازمند کارهای سخت است، این نوع نمایش را انتخاب کرده‌ام؛ اما در آن زمان امکانات کم بود و بیشتر این گونه تئاترها به صورت نقالی اجرا می‌شدند.

وی افزود: نمایش خیابانی کار سختی است؛ زیرا که از لحاظ صوتی آلودگی‌های زیادی در محیط وجود دارد و ذهن بازیگر به سختی می‌تواند تمرکز کند. در واقع همین امر است که کار را دشوار‌تر می‌کند.

نخعی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات روز در این نوع تئاترها بازگو می‌شود، اذعان کرد: مسائل مهمی گفته می‌شود که مردم با آن سر و کار دارند. به خاطر همین می‌تواند در پیشرفت فرهنگ کشورمان بسیار مهم باشد؛ اما می‌بایست به آن بیشتر توجه و اهمیت داده شود.

وی در خصوص جشنواره فجر و بخش «تئاتر خیابانی» اظهار داشت: مسلما هر کاری که صورت می‌گیرد، نقاط قوت و ضعفی هم در آن دیده می‌شود اما باید رفته رفته ایرادها را از بین برد. ولی مسئله‌ای که حائز اهمیت است، پر رنگ‌‌تر شدن تئاترهای خیابانی نسبت به سال قبل خودش بوده که این اتفاق خوبی است.

کارگردان نمایش «پسماندگان» ادامه داد: پس می‌بایست بیشتر در این خصوص سخت‌گیری شود تا پیشرفت چشمگیرتری داشته باشیم.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.