کارگردان نمایش «دونه کفترهام نذریه» از مظلوم واقع شدن نمایش های تئاتر در ایران گفت.

کاوه مهدوی کارگردان نمایش «دونه کفترهام نذریه» منتخب سی و چهارمین جشنواره فجر بخش مرور تئاتر ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: داستان نمایش درباره دو برادری است که با غریبه‌ای آشنا می‌شوند؛ اما برادر بزرگ‌تر مانع از آشنا شدن دیگری می‌شود. همچنین مضمون اثر به بمب‌گذاری سال 73 امام رضا (ع) بازمی‌گردد.

وی در راستای تمرینات گروه و اجرای آن در شهرهای دیگر بیان کرد: از آنجایی که نمایش قبلا اجرا رفته، تمرینات زیادی صورت گرفته است. همچنین اجراهای انجام شده در شهرهای مختلف برای جشنواره در شیراز، بوشهر و کرج با استقبال خوبی مواجه شد که جزو منتخب‌ها توسط تماشاگران در شیراز هم بود.

مهدوی در این راستا افزود: تمام تمرینات از ابتدا و شکل‌گیری گروه به صورت کارگاهی بوده و اجرا هم نسبت به اجراهای قبلی تجربه‌ای تازه بوده و در راستای بهتر شدن نمایش به کار گرفته شده است.

وی در خصوص انگیزه خود انتخاب این اثر بیان کرد: می‌خواستم یک نمایش با رویکرد ایرانی روی صحنه ببرم؛ زیرا که این اثر تلفیقی از گونه‌های نمایشی تعزیه است که به صورت مدرن در آن به کار برده شده. همچنین از سبک نمایش‌های شادی‌آور همانند روحوضی هم استفاده شده که جذابیت را برای مخاطبانش زیاد می‌کند.

وی درباره وضعیت اسکان گروه‌های تئاتری در شهرهای دیگر گفت: اصلا وضعیت خوبی نداشت و بدترین شرایط را فراهم کرده بودند و که جای تاسف دارد.

مهدوی با بیان اینکه نمایش ایرانی همیشه مظلوم بوده مطرح کرد: در راستای حرف دژاکام که هنر نمایش ایرانی مظلوم واقع شده، باید گفت پارسال یک نمایش ایرانی جزو منتخب‌ها بوده اما هیچ تدبیری برایش اندیشیده نشد و  آن‌ها به طور کل رها شدند که به نظرم باید فکری در این خصوص انجام داد.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار