سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

خراسان رضوی آماده مشارکت در طرح توسعه و امنیت افغانستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از آمادگی این استان در اجرای طرح مشترک سه جانبه ایران، سازمان ملل و افغانستان برای توسعه و امنیت کشور افغانستان و مرزهای مشترک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این دیدار سید محسن صادقی با بر شمردن کمک های فنی، اقتصادی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان متمادی به افغانستان، گفت: همواره کشور ما میزبان اتباع این کشور بوده و امکانات لازم برای تحصیل و سکونت آنان را فراهم نموده است.

وی تاکید کرد: خراسان رضوی آمادگی دارد تا در اجرای طرح های مشترک سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملل و افغانستان برای توسعه و امنیت این کشور و مرزهای مشترک، همکاری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان فقر، بی سوادی و ناامنی را سه مشکل اساسی کشور افغانستان دانست و تاکید کرد: جامعه جهانی باید برای از بردن این مشکلات در افغانستان تلاش جدی داشته باشد.

خلیل عثمان رئیس دفتر سیاسی افغانستان در سازمان ملل نیز تاکید کرد: با تمام توان دیپلماتیک و ارتباطاتمان برای حصول به نتایج مشترک آماده همکاری هستیم.

گفتنی است؛ رئیس دفتر سیاسی افغانستان در سازمان ملل (یوناما) در ایران، بازدیدی را هم از اجرای پروژه خط آهن خواف هرات و اتصال راه آهن افغانستان به راه آهن سراسری جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.