همایش علمی فرهنگی افغانستان شناسی با هدف آشنا کردن نسل دوم و سوم پناهندگان افغان تولد یافته با فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم بومی خود در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی دراین همایش گفت: مشهد امسال برای دومین بار میزبان سومین مرحله افغانستان شناسی است.

محمد عجمی افزود: خراسان رضوی میزبان 150هزار نفر افغانی دارای مدرک اقامتی آمایش، 100هزار نفر دارای روادید،60هزار دانش آموز و چهار هزار و 800 دانشجو و 11 NGO خارجی فعال پناهنده در زمینه آموزشی، حقوقی و... است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنا کردن نسل دوم و سوم پناهندگان افغان تولد یافته در جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ، تاریخ، جغرافیا، آداب و رسوم بومی خود بیان کرد.

معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین کشور نیزدر این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره یک ضرورت برای پناهندگان محسوب می شوگفت:کسانی که در ایران متولد شده اند کم کم هویت خود را از دست داده اند ولازم ترین کار برگزاری این گونه جشنواره ها است.

حجت الاسلام صالحی افزود: در سال های قبل فقط افغانستان شناسی در حیطه جغرافیا وآداب ورسوم کشورافغانستان خلاصه می شد ولی هم اکنون جشنواره در قسمت های مختلف فرهنگی ،هنری ،ورزشی و...برگزار می شود.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کشور ایران تاکنون خدمات بزرگی برای توانمندسازی به پناهندگان افغانستان ارائه کرده است.

جشنواره افغانستان شناسی که با شرکت 270 نفر از دانش آموزان و دانشجویان پناهنده این کشور از روز گذشته در اردوگاه مازندران مشهد آغاز شده است، دوشنبه پنجم بهمن ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام//گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.