سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف: افتتاح نمایشگاه کتاب همزمان با شهر آفتاب

شهردار تهران گفت: سال آینده نمایشگاه کتاب همزمان با نمایشگاه شهر آفتاب افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه‌ی سیزدهمین جشنواره یاد یار مهربان که امروز (دوشنبه) در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر زیر ساخت های نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب آماده شده است، اظهار داشت: سال آینده نمایشگاه کتاب همزمان با نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه  70 درصد مراجعه کنندگان به نمایشگاه کتاب شهرستانی هستند، افزود: با افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب می توانیم از آلودگی بیش از حد تهران جلوگیری کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر موضوع کتاب و کتاب خوانی در کشور تصریح کرد: جشنواره یاد یار مهربان بیش از 10 سال است که با همکاری وزرات آموزش و پرورش برگزار و هدف آن ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بوده است.

قالیباف با اشاره به سیزدهمین جشنواره یاد یار مهربان یادآور شد: جشنواره امسال با همکاری معلمان و مربیان برای پایه های هفتم و هشتم طراحی شده است.

وی با بیان اینکه دسترسی به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در خارج از تهران برای شهروندان تهرانی کمی با مشکل رو به رو می شود، گفت: با فراهم کردن امکاناتی مانند مترو و اتوبوس این مشکل را حل خواهیم کرد.

شهردار تهران با اشاره به واگذاری ورزشگاه امام رضا(ع) و شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس و استقلال افزود: بر اساس توافق هایی که با وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته،ورزشگاه امام رضا(ع) به باشگاه استقلال و ورزشگاه شهید کاظمی به پرسپولیس واگذار می شود.

قالیباف با بیان اینکه با همکاری معلمان و مدیران مدارس کتاب ها را به دست جامعه مخاطبان می رسانیم، گفت: باشگاه کتاب خوانی راه اندازی می شود.

*باغ کتاب بهار سال آینده افتتاح می شود

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاحیه جشنواره یاد یار مهربان که امروز (دوشنبه) در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه ما در کشور 2وزارت خانه را باید برای یک دهه در اولویت قرار دهیم، اظهار داشت: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی 2 وزارتخانه مهم در کشور هستند که باید همه برنامه ها بر روی آن‌ها متمرکز شود. 

وی افزود: در هر فراز و نشیبی اگر امکان و بودجه برای هر دو آن ها نبود باید بودجه را به آموزش و پرورش اختصاص دهیم چرا که خروجی و ثمره آن در آموزش عالی نیز دیده می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در بعد اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی باید کشور را به سمت پیشرفت برده و از همه چالش ها عبور کنیم، تصریح کرد: همه مسئولان به سهم خود باید برای موضوع علم تلاش کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه تولید علم و دانش یک فضیلت در جامعه محسوب می‌شود، یادآور شد: تکیه بر منابع طبیعی ، اقتصاد تداوم داری نیست به همین دلیل باید اقتصاد دانش‌بنیان را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه 60 الی 70 درصد جمعیت کشورمان را افراد بین 15 تا 60 سال تشکیل می‌دهند، گفت: نباید از این منابع های ارزشمند غفلت کنیم چراکه تکرار نشدنی هستند.

شهردار تهران تاکید کرد: امروزه در جامعه ما مردم 800 میلیارد تومان در حوزه کتابخوانی صرف می‌کنند، در حالی که برای خرید لوازم آرایشی 20 هزار میلیارد تومان هزینه می شود.

قالیباف با اشاره به مجموعه مدیریت شهری تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه شهرداری، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را در کنار مسائل خدماتی و فنی سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی نیم‌نگاهی به اقتصاد داشته‌ ایم.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته هفت میلیون جلد کتاب به وزارت آموزش و پرورش، حوزه علمیه و مدارس تزریق شده است، یادآور شد: با تمام این تزریقات اتفاق مطلوبی در حوزه گسترش کتابخوانی رخ نداد.

شهردار تهران با بیان اینکه حدود 370 کتابخانه در سطح شهر تهران وجود دارد، افزود: حدود 60 تا 70 کتابخانه در سطح شهر تهران وجود دارد که شهرداری در بسیاری از آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

قالیباف با اشاره به طرح یاد یار مهربان تاکید کرد: امیدواریم با همت جدی مسئولان آموزش و پرورش و معلمان مدارس طرح یاد یار مهربان به خوبی و درستی انجام شود تا آسیب‌شناسی این طرح مشخص و در صورت لزوم اصلاحات آن انجام شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی باغ کتاب تهران که 60 هزار متر مربع مساحت دارد، تصریح کرد: این باغ در بهترین نقطه شهر و با بهترین سازه قرن 21 که قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته است، ساخته شده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد پاتوق‌های خانوادگی خانواده ها را تشویق به فرهنگ کتاب خوانی کرده و همچنین در حوزه نشر، فروش و توسعه کتاب اقدامات اثرگذاری انجام دهیم.

شهردار تهران با اشاره به خبر راه‌اندازی نمایشگاه کتاب سال آتی در نمایشگاه شهر آفتاب، تاکید کرد: با مذاکرات انجام شده، بین شهرداری و وزارت ارشاد، مقرر شد که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.