سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ازدواج سنتی پایدارتر است یا مدرن؟

اکثر جوان‌ها موافق ازدواج مدرن هستند در صورتی که برخی از خانواده‌ها، ازدواج سنتی را پایدارتر و موفق‌تر می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه دختر و پسر قبل از ازدواج چند جلسه برای آشنایی بیشتر هم دارند.

در حالی که در گذشته اگر دختر و پسر قبل مراسم خواستگاری هم دیگر را می‌دیدند، اطرافیان بر چسب نا خوشایندی روی آن وصلت می‌زدند.

اما کدام نوع آشنایی و ازدواج دوام بیشتری دارد؟ این روزها هم زمان با تغییر و تحولاتی که در سبک زندگی ما به وجود آمده، ازدواج هم رسم و رسوم جدیدی پیدا کرده است، رسم و رسومی که خیلی‌ها هنوز آن را نپذیرفته و در مقابل خیلی‌ها عقیده دارند تنها راه مطمئن برای موفقیت زندگی است.

اشکال ازدواج‌های مدرن در این است که در بسیاری از مواقع دفتر و پسر از دید احساس به مساله نگاه می‌کنند و بدون داشتن آگاهی تن به این ازدواج‌ها می‌دهند و مشکلات آنها پس از شروع زندگی مشترک در زیر یک سقف، مشخص شده  و بروز می‌کند.

هما خرمی مشاوره خانواده در گفتگو  با خبرنگار حوزه  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با ازدواج‌ فرزندان خود مسائلی را در نظر می‌گرفتند و هنوز هم مد نظر می‌گیرند این مسائل حاصل تجربه‌های خاص خودشان یا تعالیم فرهنگی و اجتماعی بوده است هر خانواده، اصول و قوانین ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کند طبق این اصول اقدام کند.

سنت ازدواج، معمولا با خواستگاری رسمی و خانوادگی شروع می‌شود، خانواده‌ها همدیگر را می‌سنجید تا ببیند آیا مطابق با اصول و هنجار‌های یکدیگر هستند یا نه.

وی افزود: هنوز هم بعضی‌ها بر این باورند که ازدواج سنتی در مقایسه با ازدواج‌های قوانین خانواده‌ها، ازدواج با ثبات و امن تری محسوب می‌شود، اما واقعیت این است که در این گونه  ازدواج‌ها به برخی از ویژگی‌های فردی توجه چندانی نمی‌شود.

در ازدواج‌ها سنتی معمولا خانواده‌ها، تمایلی به صبر کردن و وقت گذاشتن برای بررسی حضایص فردی طرف مقابل ندارند.

وی در پایان گفت: اکثر جوان‌ها  متقاضی ازدواج مدرن هستند زیرا خود همسرشان را انتخاب می‌کنند، ولی تنوع فرهنگی ضعف شناخت از یکدیگر و صرفا شناخت‌های ظاهری و تکیه کردن به یک سری از معیارهای کمی باعث شده است ازدواج‌های مدرن در جامعه  آسیب پذیر باشند.

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.