طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی به صورت پایلون در شمیرانات تا 2 هفته دیگر آغاز به کار خواهد شد.

طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی گامی به سوی کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به این که یکی از دغدغه‌های اصلی دولت موضوع رشد آمار طلاق و کاهش ازدواج است در همین راستا استانداری تهران مبنی بر انجام وظیفه حاکمیتی خود کمیته بررسی کاهش طلاق را در تیر ماه سال جاری تشکیل داد.

بر اساس آمار به دست آمده از دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در تهران به طور میانگین 37 درصد ازدواج‌ها در سال اول زندگی به طلاق ختم می‌شود که در منطقه شمیران تهران 80 درصد طلاق نیز در سه سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد.

به همین منظور کمیته کار گروه طلاق به منظور بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با افزایش آمار طلاق و راهکارهای رفع این معضل با حضور 50 نفر از کارشناسان در تیر  ماه سال جاری تشکیل شد که با تدوین این طرح به جنبه‌های فرهنگی، قومی، منطقه‌ای و همچنین تجربیات بین المللی آن نیز توجه ویژه شده تا بتوان نرخ طلاق را در استان تهران کاهش و جوانان را به ازدواج تشویق کرد.

سیاوش شهریور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در این باره می‌گوید: طرح ازدواج پایدار و خانواده متعالی به صورت پایلوت در شمیرانات از هفته آینده شروع به کار خواهد کرد.

این برنامه طرحی اساسی ملی است که با هدف ازدواج پایدار و خانواده متعالی و ازدواج مناسب و زمینه سازی برای دوام ازدواج‌ها و کاهش آمار طلاق است.

این برنامه با برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط 100 نفر از اساتید مشاوره روانشناسی، آموزش‌های تخصصی لازم برای دوام یک ازدواج را به زوجین ارائه خواهد داد.

 امید است این طرح به گفته مسئولان به موقع آغاز شود تا در صورت موفقیت در شمیرانات در کل استان تهران اجرایی شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار