سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

۳۸ درصد علت مرگ و میر استان قزوین بیماری‌های قلبی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۳۸ درصد علل مرگ و میر در استان قزوین بیماری‌های قلبی و عروقی است که با اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی تا میزان زیادی می‌توان این درصد را کاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سعید اسکویی اظهار داشت: سالانه به طور میانگین پنج هزار و 200 نفر در قزوین جان خود را از دست داده که علت مرگ و میر بیش از دو هزار نفر از آنها بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی افزود: بین 38 تا 40 درصد علل مرگ و میرها در استان قزوین بیماری‌های قلبی و عروقی است که این امر ارتباط مستقیم با نوع تغذیه افراد دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: دومین علل مرگ و میر در استان قزوین انواع بیماری سرطان به‌ویژه سرطان دستگاه گوارش است که بیش از 12 درصد  بیماران سرطانی جان خود را از دست می‌دهند.

اسکویی با بیان اینکه سومین علل مرگ و میر در استان قزوین سوانح و حوادث هستند، تصریح کرد: هشت درصد علل مرگ و میر در استان قزوین را حوادث و سوانح به ویژه تصادفات جاده‌ای به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: به طور کلی بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات سالانه بیش از 60 درصد علل مرگ و میرها را در استان قزوین تشکیل می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به پنج عاملی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: از جمله این عوامل می‌توان به دیابت، فشار خون، چاقی، کم‌تحرکی و سیگار اشاره کرد.

اسکویی با بیان اینکه تغذیه در ابتلا به بیماری‌های مختلف نقش بسزایی ایفا می‌کند، اظهار داشت: با اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی می‌توان میزان مرگ و میر در استان قزوین را تا حد زیادی کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه با کاهش مصرف قند و شکر، چربی و نمک می‌توان میزان کالری دریافتی از مواد خوراکی را در افراد کاهش داد، بیان کرد: انرژی مورد نیاز روزانه هر فرد دو هزار و 500 کیلوکالری بوده درصورتی که در استان به طور متوسط هر فرد دو هزار و 700کیلو کالری دریافت می‌کند.

انتهای پيام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.