مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح سلامت ساماندهی خدمات انتقال خون با هدف کاهش هزینه های پرداختی مردم در استان قزوین عملیاتی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد حسین برادران در جلسه توجیهی ارزش گذاری خدمات انتقال خون اظهارداشت: ازمجموع ۱۴ خدمت انتقال خون، ۷ خدمت از جمله اشعه دادن به خون و فرزیس درمانی در گذشته ارزش گذاری شده و هزینه های آن دریافت می شد و متاسفانه هزینه های سنگین لوازم مصرفی بر عهده بیمار بود که در این طرح کلیه هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:درحال حاضر فقط ۴ خدمت فرآوری پلاسمای تازه منجمد یا FFP، گلبول قرمز متراکم یا PC، پلاکت منفرد و کرایوی خون ارزش گذاری جدید داشته که سازمان تلاش می کند با ارائه طرح و گرفتن مصوبه از هیات وزیران پرداختی فرانشیز بیماران را هم حذف کند.

برادران تصریح کرد: در اجرای این طرح، ضمن کاهش پرداختی های مردم و بازگشت قسمتی از هزینه های فراوری، پایگاه انتقال خون به دنبال افزایش کیفیت محصولات و ارائه فراورده های نوین مانند کم لکوسیت است که منجر به کاهش عوارض تزریق خون از جمله تب، واکنش حساسیتی و تضعیف سیستم ایمنی در بیماران خواهد شد.

در ادامه این جلسه معاون فنی و کارشناسان اداره کل انتقال خون استان، روند اجرای طرح ارزش گذاری و تعرفه گذاری خدمات انتقال خون را تشریح کردند و به سوال حاضران پاسخ دادند.

در پی تلاش های سازمان انتقال خون ایران و تصویب شورای عالی بیمه در فروردین امسال، هیات وزیران کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت کشور، ویرایش دوم را تصویب و ابلاغ کرد که طی آن برخی خدمت مرتبط با سازمان انتقال خون ایران جهت بازگشت بخشی از هزینه های فراوری محصولات خونی، ارزش گذاری شده است.

انتهاي پيام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.