سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم روزانه فوتبال؛

۸ ماه محرومیت برای غش کردن

تقویم امروز فوتبال به اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۲۲ دی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبالی به اتفاقات فوتبالی که در تاریخ امروز رخ داده است، می پردازیم. 
 
۲۲ دی ۱۳۹۲، رأی پرونده جنجالی محسن قهرمانی صادر شد. پس از دیدار پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر و اشتباهات عجیب قهرمانی علیه پرسپولیس، علی دایی سرمربی این تیم، در کنفرانس مطبوعاتی افشاگری های بی سابقه ای را انجام داد.

وی گفت که قهرمانی، داور این مسابقه به سمت تیم سپاهان غش کرده است و به نفع این تیم قضاوت کرده است. این پرونده که یکی از جنجالی ترین پرونده های فساد در فوتبال ایران بود، در نهایت با محرومیت 8 ماهه محسن قهرمانی خاتمه یافت.

البته این محرومیت او به دلیل بازی پرسپولیس و سپاهان نبود و به دلیل روابط نامشروع وی در گذشته این رأی اعلام شد.
علی دایی نیز به دلیل تهمت به تیم سپاهان تذکر گرفت.
 
۲۲ دی ۱۳۷۸، تیم ملی ایران در دومین دیدار دوستانه خود در آمریکا، به مصاف اکوادور رفت. در این دیدار شاگردان منصور پورحیدری موفق شدند با نتیجه دو بر یک، اکوادور را در لس آنجلس شکست دهند.
 
۱۲ ژانویه ۲۰۰۷، دیوید بکهام با تیم لس آنجلس گلکسی، قرارداد امضا کرد. او که سال ۲۰۰۳ از منچستر یونایتد به ریال پیوسته بود، چهار سال در این تیم ماند. شروع به کار بکهام در رئال با انتقادات زیادی همراه بود. بسیاری معتقد بودند که او نمی‌تواند در تیم رئال شرایط آرمانی خود را بازیابد و همانند گذشته بازی های خوبی از خود ارائه دهد. اما این هافبک ارزشمند پاسخ هواداران را به گونه‌ای دیگر داد و در سه بازی مختلفی که برای رئال به میدان رفت دو بار گلزنی کرد.

دیوید پس از آمدن فابیو کاپلو به رئال به یک نیمکت نشین تبدیل شد، البته بعدها فابیو کاپلو اذعان کرد که دلیل این نیمکت نشینی‌ها کالدرون مدیر وقت باشگاه رئال مادرید بوده‌است.فصل ۰۷-۲۰۰۶ رئال مادرید به شدت برای قهرمانی می‌جنگید ولی نتایج مطلوبی را کسب نمی‌کرد، در این زمان بود که کاپلو با بازی دادن به بکهام و تاثیر بسزای بکهام در بازی‌ها توانست در نهایت به قهرمانی در لا لیگا دست یابد. در عین حال بکهام که از این نیمکت نشینی‌ها و بخصوص عدم تمایل باشگاه برای تمدید قرارداد با وی ناراضی بود تصمیم جالبی گرفت و با قرادادی ۵ساله به تیم باشگاه فوتبال لس‌آنجلس گلکسی پیوست. این قرارداد ۶ماه زودتر از پایان فصل بسته شد ولی بکهام تا آخر فصل در رئال توپ زد.
 
۱۲ ژانویه ۲۰۰۸، نیکولاس آنلکا در حالی اولین بازی خود برای چلسی را انجام داد که روز قبل با این تیم قرارداد امضا کرده بود. وی در ۱۱ ژانویه با مبلغ ۱۵ میلیون یورو از بولتون به چلسی آمد و فردای آن روز در بازی چلسی با تاتنهام، به دلیل مصدومیت کلودیو پیزارو، سرمربی چلسی مجبور شد آنلکا را در دقیقه ۵۳ به میدان بفرستد در حالی که او هیچ تمرینی را با چلسی انجام نداده بود. اگرچه آنلکا در آن مسابقه موفق به گلزنی نشد اما بازی خوبی را به نمایش گذاشت و در جریان پیروزی دو بر صفر چلسی تاثیر گذار بود. چلسی هشتمین باشگاه آنلکا در ۱۴ سال بود و وی تا سال ۲۰۱۲، در این تیم ماند.
 
امروز تولد اوتمار هیتسفیلد (۱۹۴۹) سرمربی آلمانی و سابق تیمهای دورتموند، بایرن مونیخ و تیم ملی سوییس، پابلو اسوالدو (۱۹۸۶)، مهاجم تیم ملی ایتالیا و بوکاجونیورز آرژانتین، سالواتوره سیریگو(۱۹۸۷) دروازه بان تیم ملی ایتالیا و باشگاه پاری سن ژرمن و
اکسل ویتسل (۱۹۸۹) هافبک بلژیکی تیم زنیت است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.