سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

آغاز سرشماری پرندگان مهاجر استان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: این کار هر سال در زمان اوج مهاجرت پرندگان انجام می‌شود و هدف از آن نیز برنامه‌ریزی بهتر برای حمایت از این پرندگان در سال‌های آینده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بهادر چراغی با بیان اینکه این سرشماری از چند روز قبل آغاز شده، زمان پایان آن را نیز پنجم بهمن ماه اعلام کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: کار سرشماری در 22 زیستگاه آبی استان که پرندگان مهاجر عمدتا در کنار آنها ساکن می‌شود و آن هم با همکاری محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست انجام می‌شود.

چراغی افزود: هر ساله با سرد شدن هوا بسیاری از پرندگان برای تامین غذا و فرار از سرما از عرض‌های جغرافیایی بالا به عرض‌های جنوبی حرکت می‌کنند و در این راه از کرمانشاه هم عبور می‌کنند و گاهی در استان می‌مانند.

وی گفت: این پرندگان در کنار رودخانه‌ها، سراب‌ها و تالاب هشیلان که مهمترین استراحتگاه پرندگان مهاجر است می‌مانند و گاهی ماندگار شده و جوجه‌ریزی هم می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه حواصیل سفید و خاکستری، اگرت، کاکایی‌ها، غازسانان، اردک‌سانان، غاز پا خاکستری ، غاز پیشانی سفید، اردک سرسبز ، لک لک، خوتکا ،خوتکای ابرم سفید و ... را از جمله مهمترین پرندگانی دانست که در فصل مهاجرت وارد کرمانشاه می‌شوند.

انتهای پیام/ب
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.