کرمانشاه؛

بیش از 100 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کرمانشاه

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی باغی، سبزی و صیفی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی را در برنامه داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ جلال کریمی‌زند گفت: 110 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلیدارای پروانه بهره برداری در استان کرمانشاه وجود دارد، که ظرفیت این واحدها را بالغ بر 990 هزار تن اعلام کرد.

کریمی‌زند بیان داشت : در 9 ماهه نخست امسال یازده واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت 34 هزار تن وبا سرمایه گذاری95 میلیارد ریال در استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در راستای توسعه واحدهای فرآوریمحصولات کشاورزیدر سال جاری 17 مورد جواز تاسیس صادر شده است، گفت: پنج مورد از این جوازها مربوط به حوزه باغبانی، چهار مورد در بخش دام و طیور و آبزیان و هشت مورددر حوزه زراعت می‌باشند.

کریمی‌زند ظرفیت فرآوری این جوازهای صادر شده را 128 هزار تن دانست و گفت: این واحدها در صورت راه‌اندازی ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم 300 نفر را دارند.

وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای به بهره برداری رسیدن این واحدها را 685 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار مورد نیاز احداث این واحدها را تامین کردهتا نسبت به احداث سریع آنها اقدام شود.

کریمی‌زند با اشاره به اینکه تعدادی پروژه در دست ساخت نیز در سطح استان وجود دارد که مجوزهای این واحدها ممکن است در سالهای گذشته اخذ شده باشد، گفت: تعداد پروزه‌های در دست ساخت حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشارزی استان کرمانشاهحدود 20 پروژه است که پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد دارند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مجموع ظرفیت فرآوری واحدهای در دست ساخت را 280 هزار تن دانست.

وی افزود :بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده تا پایان سال جاری بین شش تا هشت مورد از این واحدها به بهره برداری خواهند رسید و مابقی نیز در سال آینده به بهره برداری می‌رسند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.