سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایزه جهانی کتاب سال برگزیدگانش را شناخت

برگزیدگان جایزه جهانی کتاب سال، در قالب لیست نهایی این جشنواره در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

محسن جوادی، دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: داوری‌های جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به اتمام رسیده‌اند و لیست نهایی برگزیدگان این جایزه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: جایزه جهانی کتاب سال، فقط به ارزیابی کتاب‌های ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی می‌پردازد و ما در دوره اخیر شاهد ارائه آثار خوبی در حوزه فولکلور ادبیات ایران بوده‌ایم و در این حوزه یک اثر منتخب داشتیم.

دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در خصوص کیفیت آثار ارائه شده به دبیرخانه این جایزه اظهار داشت: آثار ارسالی به دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران کیفیت خوبی داشتند و در برخی مواقع امتیازشان به انداز‌ه‌ای شبیه هم بود که انتخاب آثار را دشوار می‌کرد.

جوادی ادامه داد: ما تلاش کردیم که همه کتاب‌های منتشر شده در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را به دست بیاوریم و ارزیابی کنیم. البته برخلاف دوره‌های گذشته که دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال اقدام به خرید این آثار می‌کرد، شاهد همکاری گسترده ناشران و نویسندگان بودیم؛ زیرا هم‌اکنون این جایزه تبدیل به برندی شده که بیش از یک دهم آثار از طریق همکاری چشمگیر نویسندگان و ناشران به دست ما می‌رسد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.