با توجه به قیاس کمی رایج در جوایز ادبی گاهی حق شعر تضییع می‌شود به گونه‌ای که هم اکنون مدتی است که کتاب شعر به عنوان کتاب سال شناخته نمی‌شود

سعید بیابانکی، شاعر در خصوص تأثیر حذف شعر از جایزه کتاب سال به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: به نظر من حذف شعر از جایزه کتاب سال و واگذاری کامل آن به جشنواره شعر فجر خوب است زیرا بخش‌های مختلفی در جایزه کتاب سال با یکدیگر مقایسه شده و ارزیابی می‌شوند. در صورتی که یک کتاب شعر در قالب 120 تا 130 صفحه منتشر می‌شود آثار پژوهشی 2 هزار صفحه دارند و با توجه به قیاس کمی رایج در جوایز ادبی گاهی حق شعر تضییع می‌شود به گونه‌ای که هم اکنون مدتی است که کتاب شعر به عنوان کتاب سال شناخته نمی‌شود.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود فروش حبابی برخی از کتاب‌های شعر را نتیجه اتفاقات افتاده در فضای مجازی دانست و افزود: هم اکنون در شرایطی هستیم که اتفاقاتی در فضای مجازی می‌افتد و کتابهای شعری در این فضا منتشر و باز نشر می‌شوند و سپس لایک می‌گیرند.
 
این شاعر اظهار داشت: اکثر کتاب‌های شعری که در فضای مجازی مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرند ارزش شعری ندارند اما به دلیل توجهی که قشر جوان جامعه به آنها نشان می‌دهند معیار قرار می گیرند و وقتی که کتاب آن شاعر چاپ می‌شود فروش حبابی پیدا می‌کند و شعر اصلی و مناسب در این میان گم می‌شود.
 
بیابانکی ادامه داد: کار منتقد معرفی شعر اصلی و مناسب و رهایی جامعه از بند شعر زرد است.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر به نسبت شاعرانمان منتقد شعر کم داریم و ای کاش که همچون اتفاقی که در عالم سینما می‌‌افتد در حوزه ادبیات هم منتقد خوب تربیت کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار