سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اتاق بازرگانی اصفهان نقش خود را در رفع دعاوی فعالان اقتصادی ایفا کند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی می‌تواند در حل دعاوی بین فعالان اقتصادی نقش میانجی‌گری و داور را ایفا کند.

به‌ گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، احمد خسروی‌وفا در یازدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اصفهان اظهار داشت: دادگستری آماده همکاری نزدیکی با اتاق بازرگانی برای ارجاع پرونده‌های دعاوی تجاری به شورای حل اختلاف است .

وی افزود: از طرف دادگستری استان اصفهان حوزه‌های قضایی به 5 منطقه تقسیم‌بندی شده و هر منطقه یک کمیته فرعی با یک مسئول قضایی تشکیل شده است .

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به استقلال هیئت‌های حل اختلاف و قضایی بیان کرد: هیچ فرد یا سازمانی نباید هیئت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به چالش وثیقه فعالان اقتصادی در محاکم قضایی گفت: کارت کارفرمایی می‌تواند به عنوان وثیقه فعالان اقتصادی در دادگاه مورد پذیرش قرار گیرد .

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی تصریح کرد: شرایط رسیدگی به پرونده‌های هیئت اختلاف مالیاتی و تامین اجتماعی به نحوی باشد که کارشناسی دقیقی از سوی هیئت صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی آمادگی دراختیار گذاشتن همه توان کارشناسی‌، اجرایی، آموزشی و پژوهشی به منظور ارتقای سطح بهداشت حقوقی، به منظور کم‌کردن میزان اختلافات و مراجعات به دادگستری را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار حفظ حرمت و حیثیت مدیران و صاحبان صنایع و کارآفرینان خوشنام به ویژه در رسیدگی‌های قضایی، صدور قرارهای کیفری و صدور آرا و تمایز ایشان با افراد سودجو شد و اظهار داشت: ممکن است در فضای کسب و کار صدور قرارهایی منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی در مراحل اجرای احکام و قرارها شود.

وی افزود: تشکیل شعب تخصصی مرتبط با فضای کسب و کار با تصدی قضات آگاه به مسایل اقتصادی مرتبط در همه مراجع بدوی‌، تجدی‌نظر و بازپرسی می‌تواند روند رسیدگی به پرونده‌ها را تسریع بخشد.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.