استاندار قزوین گفت: به منظور توسعه صادرات استان قزوین در گام نخست باید یک سند استراتژیک سه تا پنج ساله تهیه کنیم تا وضعیت تولیدکنندگان و تکالیف آنان مشخص شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات اظهار کرد: به منظور توسعه صادرات استان قزوین در گام نخست باید یک سند استراتژیک سه تا پنج ساله تهیه کنیم تا وضعیت تولیدکنندگان و تکالیف آنان مشخص شود.

وی با اشاره به مزایای تدوین سند استراتژیک توسعه صادرات استان قزوین افزود: رونق اقتصادی این استان، تقویت اشتغال و تولید از مهم‌ترین مزایای تدوین و اجرای این سند به شمار می‌رود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در تهیه این سند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و استانداری با یکدیگر همکاری می‌کنند و انتظار می‌رود سند استراتژیک صادرات استان قزوین تا پایان نیمه اول اسفندماه سال جاری آماده شود.

همتی ادامه داد: حمایت‌ها و کمک‌های استان قزوین به صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید احصا شود تا در مواردی که نیاز به پیگیری امور در سطوح بالاتر بود، بتوانیم از مسئولان بالادستی برای کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان این استان کمک بگیریم.

وی عنوان کرد: شناسایی این موارد موجب می‌شود تا در اموری که در حیطه اختیارات مسئولان استان قزوین نیست با مشکل روبه‌رو نشده و از متوقف شدن کارها جلوگیری کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه جلساتی با حضور رئیس‌جمهور و وزرای دولت تدبیر و امید به منظور تسهیل در امور مختلف استان‌ها برگزار شده است، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در این جلسات پیگیری شد، ارتباط استانداران با سفارت‌خانه‌ها بود که موجب می‌شود بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه صادرات استفاده کنیم.

همتی گفت: افزایش توسعه صادرات کالاهای مختلف موجب می‌شود که صادرات کالاهای گوناگون جایگزین صادرات نفت شده و بتوانیم از اقتصادی نفتی فاصله بیشتری بگیریم.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات استان قزوین در حال حاضر حدود 400 میلیون دلار است، بیان کرد: این استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه صادرات دارد که با فعال کردن این ظرفیت‌ها و واحدهای تولیدی استان قزوین می‌توانیم میزان صادرات این استان را حتی به یک میلیارد دلار هم افزایش دهیم.

استاندار قزوین افزود: به منظور توسعه صادرات همچنین باید بازارهای صادراتی را شناسایی کرده و هدف‌گذاری کنیم که برای تحقق این مهم می‌توانیم از ظرفیت سفارت‌خانه‌ها به خوبی استفاده کنیم.

همتی اضافه کرد: برای افزایش ارتباط با سفرای ایران در خارج از کشور پیشنهاد می‌کنم تا پایان سال جاری همایشی با حضور سفرای ایران در خارج و نیر سفیران و کارداران کشورهای هدف در استان قزوین برگزار کنیم تا ضمن معرفی توانمندی‌های خود از ظرفیت موجود در سفارتخانه‌ها هم استفاده کرده باشیم. 

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: تهیه ، سند ، توسعه ، صادرات ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.