سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین ؛

کودکان خياباني قزوين ساماندهي مي‌شوند

معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: شهرداري قزوين به‌عنوان يکي از متوليان، براي کودکان کار گرم‌خانه‌ای با کمک بهزيستي و کميته امداد امام خميني (ره) داير کرده است که در آنجا از نظر بهداشتي و تغذيه تأمین شوند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین ؛حميدرضا محمدي الموتي  اظهار کرد: کودکان خياباني داراي خانواده يا بدون خانواده که در خیابان‌ها، ايستگاه‌هاي راه‌آهن و ساير مراکز تجاري زندگي مي‌کنند بخشي از جامعه هستند که پرداختن به آن، جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است.

وی هرگونه اقدام، جهت پيشگيري يا کنترل پديده اجتماعي کودکان خياباني را مستلزم شناخت اين گروه دانست و افزود: پيشگيري و کنترل آن‌ها نيازمند ابزارهاي ويژه‌اي است که دستگاه اجرايي، سازمان‌هاي غيردولتي و خیریه‌ای، نقش تأثیرگذاری بر آن دارند.

الموتي تصریح کرد: برخورد شهرداري قزوين به‌عنوان يکي از متوليان، با اين کودکان مانند برخورد با متکديان و کارتن‌خواب‌ها است و در اين زمينه گرمخانه‌ای با کمک بهزيستي و کميته امداد براي اين اقشار داير کرده است که در آنجا ازنظر بهداشتي و تغذيه تأمین شوند.

معاون خدمات شهري شهرداري قزوين ادامه داد: کودکان کاري که در سطل‌های زباله به تفکيک می‌پردازند، برخلاف تصور برخي از شهروندان براي شهرداري کار نمی‌کنند، بلکه شهرداري در صورت مشاهده درصدد جمع‌آوری اين کودکان برمی‌آید.

وی يادآور شد: با آسیب‌شناسی و معرفي کودکانی که در سطل‌های زباله به تفکيک می‌پردازند به بهزيستي براي ساماندهي آن‌ها اقداماتي انجام می‌گیرد؛ و تنها کار در دست اقدام شهرداري شناسايي مراکز غيرمجاز و معرفي به سازمان محیط‌زیست است که به‌واسطه اين مراکز از کودکان بيگاري می‌کشند.

الموتي اضافه کرد: باوجود اقداماتي که در چند سال اخير براي جمع‌آوری اين کودکان از سطح شهر انجام ‌گرفته است، متأسفانه هرروز شاهد افزايش اين کودکان هستيم و اين امر نگرانی‌های بسياري را در اجتماع امروزي براي مردم به وجود آورده است، بزرگ‌ترین معضلی که به اين آسيب اجتماعي دامن می‌زند، شبکه‌هایی از افراد بزه‌کار و سودجو هستند که از فقر اين کودکان سوءاستفاده می‌کنند و براي خود دکاني بازکرده‌اند.

الموتی در پایان اظهار کرد: همچنين شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده‌ی اين کودکان با شماره تلفن 33324233 مديريت توسعه خدمات اجتماعي شهرداري قزوين تماس گيرند.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.