سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری کنگره شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی

نخستین کنگره شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در تبریز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در دومین نشست ستاد کنگره شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی، با اعلام این خبر، افزود: شهدای ورزشکار پهلوانان عرصه ورزش، جهاد و عشق به ولایت و رهبری هستند و آرامش و آسایش امروز ما در روزهای بحرانی منطقه حاصل جانفشانی شهدای گرانقدر است.

وی اظهار کرد: ورزشکاران استان شهدای زیادی را برای پیروزی در جنگ تحمیلی، حفظ دین اسلام، کیان انقلاب و دفاع از مرز و بوم تقدیم کردند و امروز ورزشکاران که بیشتر از قشر جوان و نوجوان جامعه هستند باید درس رشادت، دلیری و آزادمردی را از شهدا بیاموزند.

اسبقیان، هدف از برگزاری کنگره شهدای ورزش استان را ارتقای اخلاق در سطح جامعه ورزش عنوان کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این کنگره در استان ارتقای سطح اخلاق در ورزش و برطرف شدن چالش ها در فرهنگ ورزشی است.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصت خوبی است تا جامعه ورزشی نگاهی به درون خودش داشته باشد و شهدایی را که زمانی ورزشکار بودند، اما با فداکاری و از خودگذشتگی جان خود را فدا کردند، بهتر بشناسد و با آنها ارتباط برقرار کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این نشست اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را قابل تقدیر دانست و افزود: تعالی و رشد غنی فرهنگی جامعه در توسعه فرهنگ شهادت و ایثارگری است .

قاسم صمدیان گفت: فرهنگ و سیر و سلوک و نوع نگاه شهدای ورزشکار را باید در این کنگره به جوانان و ورزشکاران نشان دهیم و بازمهندسی سلوک شهداء هدف کنگره خواهد بود.

راه اندازی دبیرخانه دائمی، تجلیل از شهدای مدافع حرم به خصوص شهیدان ورزشکار محمودرضا بیضایی و عباس عبداللهی، ساخت تندیس شهدا، تهیه کتاب خاطرت شهدای ورزشکار، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای ورزشکار، فراخوان شعر و مقاله برای کنگره، اهدای مدال و کاپ به فرزندان شهدای ورزشکار، برپائی نمایشگاه عکس شهدای ورزشکار، رونمایی از تمبر کنگره، برگزاری مسابقات ورزشی برای خانواده شهدای ورزشکار و تهیه فیلم های مستند و نرم افزارهای کنگره از مصوبات این نشست بود.
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.