سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

نهم دی اوج بصیرت مردم ایران را نشان داد

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: نهم دی نشان دهنده اوج بصیرت مردم بزرگ ایران اسلامی و پیروی از خط ولایت بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام والمسلمین مظفری در مراسم افتتاحیه همایش نمایندگان دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات دادگستریهای سراسر کشور با اشاره به سالروز حماسه نهم دی افزود: حماسه نهم دی که فتنه سال 88 را از کف خیابانها جمع و چشم فتنه کور کرد نشان دهنده اوج بصیرت و آگاهی مردم بزرگوار ایران اسلامی بود که در سایه پیروی امت از ولایت شکل گرفت و ولایتمداری آحاد جامعه ایران اسلامی را نشان داد.

وی با اشاره به برخی اظهارات اخیر در خصوص جایگاه رهبری، به فرمایشات دقیق ریاست محترم قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: آیت الله آملی لاریجانی در پاسخ به برخی اظهارات در خصوص نحوه نظارت بر جایگاه رهبری مسائل بسیار خوبی را تبیین کردند و طرح مسائلی مانند شورای رهبری قابل اعتنا نبوده و مردود است و برخی شبه ها در حالی بیان می شود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اتکا به خداوند متعال و در خط ولایت به مسیر تعالی خود تحت زعامت مقام معظم رهبری با قدرت ادامه خواهد داد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره بر نقش و جایگاه بالای نظارت و ارزشیابی گفت: بحمدالله در سالهای اخیر شاهد اعمال نظارتی مؤثر و مستمر بر عملکرد کلیه قضات سراسر کشور بودیم که نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشت.

وی افزود: دادگستری استان خراسان رضوی براساس سیاستهای اعلانی از ناحیه ریاست و ستاد قوه قضائیه تلاش قابل توجهی در زمینه نظارت بر عملکرد ها و ارزشیابی اقدامات قضات و کارکنان با رویکرد پیشگیری انجام داده و انشاء الله این روند استمرار خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر قضات گفت: : نظارت و بازرسی به معنای بی‌اعتمادی به کارگزاران نبوده و نباید منجر به ایجاد فضای نبود اطمینان در سازمان شود، و باید افراد حس کنند که به جز نظارت‌های الهی در بیرون، افرادی هستند که رفتار آنها را سنجش و مراقبت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تصریح کرد: نظارت اگر راهبردی باشد در ارتقای کیفیت در سازمان نقش بسیار مهمی دارد و هیچ سازمانی بدون آن نمی‌تواند سلامت و صلابت لازم را داشته باشد.

وی مشخص شدن خلاها را از دیگر فواید نظارت و ارزشیابی دانست و بیان کرد: نظارت و ارزشیابی اشکال مختلف داشته که نخستین آنها شیوه مستقیم است اما باید در نظر داشت این نوع از نظارت برای مدیران کلان مقدور نبوده و تنها نظارت غیرمستقیم می‌تواند انجام شود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی افزود: اگر سازمان منسجمی بالای هر اداره‌ای وجود داشته باشد که پیگیری امور را رصد کند تمام اقدامات بهتر انجام می‌شود به بیان ساده‌تر واحد نظارت و ارزشیابی به دنبال پیشگیری اشتباهات و رسیدن به اهداف سازمان است و این احساس مشترک با اینکه هم اکنون موجود است، نیاز به تقویت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: همچنین نتیجه ارزشیابی باید در انتصابات تأثیر مستقیم داشته باشد و علاوه بر این براساس تأثیرات ارزشیابی باید پیشنهادات ارائه داده شده و اجرایی شوند.

وی با تصریح اینکه تا کنون هیچ وقت از متمرکز کردن تصمیمات در مرکز نتیجه خوبی حاصل نشده است، بیان کرد: اگر نتیجه ارزشیابی افراد به استان‌ها ابلاغ شود قطعا نتایج خوبی به همراه دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.